דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בואו נשנה את חיינו!

בואו נשנה את חיינו!

שאלה: יש דמיון מסוים בין משה, לבין המצב של עם ישראל היום. משה אינו מרגיש ביטחון, לא כלפי עם ישראל ולא כלפי פרעה, אף על פי שנמצא בקשר עם הבורא. והמצב הנוכחי של עם ישראל לא בטוח במיוחד.

תשובה: לא משנה. אם יש כיוון מדויק, אם אנחנו מבינים שאין לנו ברירה, ועל אף כל התנאים אנחנו חייבים לברוח ממצרים, לקפוץ לים סוף, אז אנחנו הולכים ומבצעים את מה שאנחנו צריכים לעשות.

שאלה: אבל אתה אומר שעָם ישראל המודרני לא מרגיש שהוא נמצא במצרים. אולי צריך להופיע כוח כלשהו או מישהו שיוכל להסביר ולהתחיל את התהליך הזה?

תשובה: בדיוק את זה אנחנו מנסים לעשות. הקבוצה שלנו, הארגון שלנו רוצה להראות לכל עם ישראל שיש דרך הצלה. בואו נשנה את חיינו! כי המצב הרי כל הזמן נהיה יותר גרוע: העולם הופך להיות יותר ויותר עוין, והחברה הישראלית מפורקת ומחולקת. מיום ליום גדלה הסכנה לביטחון שלנו.

אבל המכות שאנחנו מרגישים לא נופלות על עם "ישראל", אלא על "מצרים", על האגו שלנו, כי אנחנו לא רוצים לצאת ממנו. ו"ישראל" שבנו, הרצון להשפיע שרוצה לצאת מתוך הגלות, להתעלות, הוא לא מרגיש את המכות. כשנמצאים בתוך האגו, הוא מרגיש את הכאב. אבל ברגע שעוזבים אותו, מאבדים את הקשר עם ה"גזרות".

שאלה: מה אנחנו צריכים לעשות כדי להפסיק ליפול לתוך האגו?

תשובה: רק להתאחד בנינו. בידינו שיטת החיבור של כל עם ישראל, וזה האמצעי להשתחרר מכל הצרות.

מתוך תכנית הטלוויזיה "מקובלים כותבים. יציאת מצרים". 04.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד נולדת הרגשת הגלות?
תחת עולו של האגו
מצרים, ארץ זבת חלב ודבש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest