דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מגן עבור גיבור אמיתי

מגן עבור גיבור אמיתי

שאלה: מה זה אומר, במצב קשה לבקש קשר עם הבורא ולא לנסות להתגבר עליו בכוחות עצמי?

תשובתי: אין חכם כבעל ניסיון. צריך פעמים רבות להרגיש את החושך, ואחר כך את האור, ושוב: חושך ואור, כלומר, לעבור דרך הרבה הרגשות לא נעימות ונעימות, כאשר רע לי או טוב לי, מכל מיני סיבות רוחניות וגשמיות, ואני לא יכול לעשות שום דבר בקשר לזה.

בתוכי חייבים להתחלף אלפי הרגשות כאלה, עד שאני אתחיל להרגיש שהתפיסה שלי תלויה בהערכה שלי, באותה החשיבות שאני מקנה לתכונות הרוחניות, לחיבור, לאהבה, ליחס לזולת.

אני כבר מתחיל לפענח מה מסתתר בחושך הזה, מתחיל להרגיש אותו. כבר לא סתם רע או טוב לי, אלא רע או טוב מהיחס שלי לקבוצה, מזה שאני לא מחשיב אותה כחשובה או שמתייחס רע לחברים.

בדרך הזאת יש הרבה שלבים, המון מדרגות קטנות, בינתיים לא רוחניות, אלא מחסומים פסיכולוגיים שצריך להתגבר עליהם. ואחר כך באות כאלה אבחנות, שעל ידי ההתעוררות מתוך החושך, אני מתחיל לחשוב על ה"מסך", על אותו הזמן שבו אוכל להיות למעלה מכאלה הרגשות.

אנחנו חייבים לעבור דרך כאלה הרגשות רעות וטובות, דרך התחלפות של יום ולילה, עד גמר התיקון. אף שכל אחד עובר את זה בצורה אישית שונה. אבל, בסופו של דבר, אני מתחיל להרגיש נחיצות לעלות מעל להרגשות האלה. אני לא רוצה יותר להיות תלוי בהן ולהיות עבד שלהן, אלא אני רוצה להגן על עצמי מפניהן על ידי מגן.

אפילו שיופיעו בי כל מיני אבחנות פנימיות, הן לא צריכות להשפיע על היחס שלי כלפי החברים, כלפי הדרך הרוחנית, כלפי חשיבות המטרה והבורא. אני לא רוצה בזה להיות תלוי ברצון לקבל שלי ובמה שעובר בו. נולדת בי כזאת דרישה – אני רוצה להיות למעלה מהייסורים של האגו. בדומה להתנהגות של גבר אמיתי בעולם הזה, שעומד בגבורה "על שלו", ושום דבר לא יכול להזיז אותו, שום השפעה חיצונית.

מרגע זה נוצר אצלי קשר ישיר עם הבורא, כי אני מתחיל לדרוש ממנו. עד עכשיו אני דרשתי רק הרגשות נעימות, מצבים טובים, מילוי מתוק, כלומר, דרשתי עבור הרצון לקבל שלי. ואילו עכשיו אני דורש להעלות אותי מעל לרצון לקבל שלי, וזו כבר דרישה נכונה לבורא.

אני רוצה כל הזמן להתייחס בצורה זהה וטובה לבעל הבית, בכיוון אחד, בכך שאני נשאר למעלה מההתפעלות בכלים דקבלה שלי. זה נקרא "מסך אנטי אגואיסטי".

ודאי, ה"מסכים" האלה הם בעלי אבחנות רבות, אבל מ"מסך" ראשון כזה מתחילה העבודה עם האור. אני רוצה לצמצם את הרצון לקבל שלי. וכמובן, אני מרגיש את כל מה שקורה בו וחווה בתוכי. אבל כל הרגשות האלה שמתבשלים בתוך הבטן שלי, אינם משפיעים על כלי הראייה, על הלב ועל המוח שלי. ביניהם מופיעה "פרסה", שאותה אני מרגיש כסרעפת בתוך הגוף שלי. מתחת ל"פרסה", ב"בטן", משהו מתבשל וקורה, אבל אני רוצה להזדהות עם מה שנמצא מעל ל"פרסה" הזאת, עם הריאות, הלב והמוח.

מתוך ההכנה לשיעור, 28.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לילה יהפוך ליום, ויום ללילה
איך לבנות אהבה מעל לאגו?
למצוא את מרכז המעגל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest