דף הבית / המשבר ופתרונו / בואו בעצמנו נקבע את גורלנו

בואו בעצמנו נקבע את גורלנו

אנחנו הגענו לכזה שלב, כאשר "האור המקיף" מתחיל כבר להשפיע על כללות האנושות. עכשיו הכול תלוי רק באדם. אנחנו כבר עברנו את החלק הראשון של ההתפתחות, שהיה תלוי באור בלבד.

זה נקרא התפתחות בדרגות דומם, צומח וחי. התקופה הזאת נמשכה עד לתקופת האר"י, כאשר לא הייתה לנו בחירה. אנחנו נאלצנו ליפול כדי להגיע להתכללות הכלים שלנו.

אבל מזמנו של האר"י והלאה מתחילה העלייה, תקופת התיקון, עד לזמנו של בעל הסולם, שכבר קובע סופית שאנחנו חייבים להתחיל את עבודת התיקון הזאת, ולהבין, שכל ההכנות מלמעלה כבר הסתיימו. כלומר ירידת ה"כלים" והתכללות ה"כלים" תחת השפעת "האור המקיף", כבר הסתיימו. עכשיו אנחנו יכולים להשתמש ב"אור המקיף" הזה, כדי שעל ידי העבודה שלנו לעלות מעליו ולקבוע בעצמנו את הזמנים.

הכול כבר מוכן לתיקון שלנו! לכן לא צריך לעשות חשבון איזו מצווה היא קלה ואיזו מצווה היא חמורה, זמנים טובים, זמנים לא כל כך ראויים. הכול כבר תלוי בנו, בארגון של העבודה שלנו. ואז אנחנו נעלה למעלה מהמושגים האלה של זמן, תנועה, מקום, כל מיני המקרים שעוברים עלינו, אלא אנחנו בעצמנו נקבע את גורלנו בכוח החיבור המתגבר שלנו.

נאמר: "הווה זהיר במצוה קלה כחמורה". כלומר אנחנו צריכים להתעלות מעל לכל המצבים שלנו, כי אנחנו לא יודעים עבור מה מקבלים שכר. כדי להגיע לשכר צריך פשוט להתחבר, ואז אנחנו בעצמנו נקבע את העליות והירידות שלנו, את קצב ההתקדמות וגם כל מצב ומצב. אנחנו נתחיל לתפוס ולהרגיש את כל המצבים כיותר מועילים ויעילים, נתחיל להצדיק כל מצב יותר ויותר, עד שבסופו של דבר נצדיק את הכול!

כך אנחנו נגיע למצב שכולו יום, מצב של האור הנצחי שמאיר עד עולם אין סוף. ואנחנו נגלה שתמיד היינו בו, וצריך היה רק לשנות את התפיסה שלנו, את היחס שלנו, לתקן את הכלים שלנו, כדי לראות את זה.

אף פעם לא לשכוח, שכל התיקון הוא אך ורק בחיבור בינינו שכל הזמן הולך ומתגבר: בכוח שלו, באיכות ובכמות.

מתוך ההכנה לשיעור, 04.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ניקוי צינורות בשביל "האור המקיף"
שבת מעין עולם הבא
נותרו שבועיים להכנה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest