בהמשך, רק עליות!

שאלה: כיצד אנחנו יכולים להיות בטוחים שלא תהיה יותר שבירה?

תשובתי: אנחנו נמצאים במדרגה האחרונה, הכי נמוכה. אין יותר לאן ליפול, אין שום דבר גרוע יותר מהמצב שלנו. מכאן והלאה יכולות להיות רק עליות, לא יכולה להיות שבירה. מה עוד יכול להישבר בנו אם אנחנו מנותקים מהרוחניות?… נשברה הרוחניות, הכוונה על מנת להשפיע, המסך, הכרת הבורא.

אנחנו נמצאים במצב של חושך מוחלט, אך מאחר ואיננו מרגישים את הרוחניות, אז כמשקל נגד גם איננו מרגישים היכן אנחנו נמצאים. בינתיים אנחנו רק מבחינים שרע לנו, אך רע לנו לא מזה שהבורא נסתר, שאיננו יכולים להשפיע לו, רע לנו אישית והוא אינו מדאיג אותנו כלל. זהו מצב של שבירה וירידה לשליטת הקליפות. ולכן, אם מתעוררת בך איזושהי מחשבה על הבורא, אז זה רק כדי לנצל אותו ולא כדי לגרום לו תענוג ונחת רוח. אתה בא בטענות: "אז מתי כבר יהיה לי טוב?!".

לאן עוד ניתן להישבר מהמצב הזה אם אנחנו נמצאים בכזאת תרדמה ללא כל תנועה? – אנחנו מגלים את מצבנו הגרוע ביותר, יותר גרוע מהקליפות. כי הרי הקליפות הן היצר הרע, שאותו אני מברר באור המאיר לי. ואז אני יכול להבדיל איזה מהרצונות שבי שייכים לקליפות, "רוח סערה", "ענן גדול", אש מתלקחת, איפה קליפת נוגה, איפה הקדושה. נעמד מולי המבנה של הנשמה שלי בצורה הברורה ביותר. כדי להשׂיג בירורים מסוג זה, צריך לעלות לרמה רוחנית מאוד גבוהה.

ובמצבנו הנוכחי איננו מסוגלים להבחין בשום דבר, הכול תפל וריקני. אנחנו קוראים את מה שכותבים המקובלים ועבורנו אלו הן רק מילים עם רצף אותיות שונה. ומה יש לנו מזה?… לכן לא צפויה לנו שבירה, אין יותר לאן ליפול.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 22.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
על סף הגילוי
כיצד לקבל את חופש הבחירה?
לפתוח את שרשרת הרשימו

One comment

  1. שלום אני מבקשת להעביר את התגובה שלי לרב בבקשה. נכון שאין לאן ליפול ונכון שאני מבקשת שיהיה לי הרגשה טובה אבל אני מבקשת את הטוב רק בשביל להרגיש את הבורא כי הוא טוב ומטיב ובשביל להודות לבורא אני צריכה כוח להכניע את הייצר הרע שהוא לא מוכן לשתף איתי פעולה לגלות את האלוקות אני ממש מרגישה קושי עצום האור מראה לי ש\אני הפוכה אבל אני כן אוהבת את הבורא וכן רוצה להרגיש אותו בתוכי ולהודות לו כמו שהייתי לפני שלמדתי קבלה ותורה אבל עכשיו שאני מלומדת תורה רק לשם תיקון וחיבור ולא לקבל פרס אני מרגישה עייפות כבדות והייצר הרע שלא נותן לי אפילו לקרוא תהילים ולהודות לבורא וכל רגע ורגע אני מבקשת מהבורא שייתן לי כוח להכניע את הייצר הרע כדי שאוכל כן להרגיש ולגלות את את הבורא בתוכי שזו מטרת הבריאה וכן אני חושבת על כל החברים שלנו לדרך האמת שיבקשו תמיד חיבור ותיקון לשם גילוי הבורא אז אני מרגישה שאני מתקרבת והבורא מתרחק מה עוד עליי לעשות? אם זה ניסיון מהבורא אז אני לא אוותר לעולם כי אני יותר מדיי אוהבת את הבורא וכן רוצה להרגיש את הבורא בתוכי לכן מתוך הצער שאני מרגישה אקווה אצפה ואחכה לישועת השם יתברך ולגאולה שלמה במהרה בימינו אמן כן יהי רצון.כוכבה פרץ חברה לנצח מצרפת את התשוקה שלי לרצון הכללי לתיקון וחיבור עם האור אס ברוך הוא.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest