דף הבית / משבר עולמי / על סף הגילוי

על סף הגילוי

laitman_2010-12-14_9651_us-70.jpg

שאלה: אם אנחנו נמצאים במצב הנמוך ביותר, ואין יותר לאן לרדת, אז על אילו התפתחויות מדברות כל הנבואות של בעל הסולם, בהן הוא כתב על האפשרות של מלחמת עולם שלישית ורביעית וכולי?

תשובתי: זה רק גילוי של המצב שלנו, גילוי הרע, ולא ירידה. ואם המצב שלנו יכול להפוך ליותר גרוע, זה פשוט גילוי "הרשעים", גילוי הכלים/הרצונות השבורים, רשימות (נתוני מידע) יותר שבורות.

לאחר השבירה בעולם הניקודים, אנחנו נמצאים בכלי/ברצון השבורים לחלוטין, אך הרשימות ממנה מתגלים בהדרגה, בשלבים. תחילה הרשימות הזכות ביותר, אחר כך היותר גסות, עד שיתגלו האחרונות, הרשימות הגרועות ביותר.

אנחנו נמצאים עכשיו בשכבה התחתונה ביותר של הרצון הזה, היכן שמתגלות הרשימות הגרועות ביותר. הרשימות האלה שייכות לדרגת "האדם", והן נורא כבדות. לכן מתגלים המצבים הכבדים ביותר. אך דווקא הרשימות האלה יכולות לעורר אותנו לתיקון. ואם לא ניישׂם אותן בצורה הנכונה, זה יביא אותנו לאסונות גדולים. אך אין זה נקרא ירידה, יכול להיות אפילו להיפך, כי ביחס לגילוי הרע הרוחני, זה גילוי, התקרבות.

אנחנו כבר נמצאים בחושך. ואם החושך יתחיל להתבהר, זה כבר סימן שהאור מאיר ומברר אותו. ואם לא נברר עכשיו שבר, זה הגרוע מכל. כשהאור מתחיל להאיר במצב הנוכחי שלנו, אנחנו מתחילים לראות את החושך. להרגיש את החושך, זה כבר האחוריים של האור. בארמית "לילה" נקרא "אורתא". החושך מנוגד לאור, אך זה האור עצמו שמאיר החוצה את הפגמים שלנו, ולכן אנחנו מרגישים אותו כחושך. וזה כבר גילוי.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 22.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הילדים מתקנים את ההורים
לא משבר, אלא גילוי השבירה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest