דף הבית / משבר עולמי / א.אורסול, ט.אורסול עתיד "יציב" ומודל מדעי חדש

א.אורסול, ט.אורסול עתיד "יציב" ומודל מדעי חדש

laitman_2010-04-11_1684_70.jpg

רעיון: המעבר להתפתחות יציבה טמון בהישרדות האנושות בתנאי שימור על הביוספרה. מכיוון שהתפתחות מודרנית של האנושות (מודל התפתחות לא יציבה) אינה מבטיחה מימוש המטרות הללו, דרוש שינוי בכיוון ההתפתחות.

המדע ניצב בפני מטרת ההישרדות, והפיתרון שלו לבעיות הגלובליות הוא הסרת חסרונות הגלובליזציה דרך מעבר להתפתחות יציבה וליצירת הנואוספרה. הטבע "שגורש" מתוך המדעים החברתיים, החל "לנקום" באנושות. בצורה ברורה סומן סיום ההיסטוריה במאה ה- 21.

האדם תמיד שם דגש על שינוי הטבע, ולא על ההסתגלות אליו. נחוץ מחקר של המערכת "אדם – חברה – טבע" בקשר אופטימלי. נחוץ להתרחק בתוקף מתבניות מבט מסורתיות על ההיסטוריה כעל תהליך ספונטני.

הערה: גם כאן חסרה הבנה של הבעיה העיקרית. כיצד נשלים את הצמיחה הקבועה של האגואיזם בנו? כיצד נמלא אותו? או שאולי כמו במשטר הסובייטי נדכא אותו על ידי טרור ורעב? האגואיזם בלתי ניתן לחיסול, בכל זאת נצטרך למלא אותו, רק לא באמצעות מותרות תעשיתיות, אלא באמצעות מילוי רוחני. אין פיתרון אחר.

והמילוי הרוחני שעמו האגואיזם יסכים הוא לא פחות מגילוי העולם הבא בעולם הזה, בחיים האלה. את זה מציעה חכמת הקבלה (על פי הגדרתה, הקבלה היא שיטת גילוי הבורא לנברא בעולם הזה).

ידיעות קודמות בנושא:
לא על הלחם לבדו…
פיצוי מהמימד העליון
לראות יותר קדימה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest