אני משקר, ובצדק

שאלה: לשחק עם מישהו או משהו זה עניין אחד. אך לשחק בתוכך, בצורה מלאכותית, זה עניין אחר לגמרי. כיצד זה נעשה?

תשובתי: אתה נותן לעצמך דין וחשבון: אני צריך לעבור מהמצב הנוכחי למצב אחר. המצב הנוכחי מתגלה בך עכשיו, ואותו המצב שאתה רוצה להשיג נשאר בינתיים בגדר של דמיון. אתה מצייר אותו לעצמך, מדמיין כיצד הוא יכול להיראות.

– מה בדיוק אתה מדמיין לעצמך? מה אתה רוצה להשיג?

השפעה ואהבה.

– אתה משקר.

– ברור שאני משקר. אולם אומרים לי שצריך להשפיע, ואני כביכול מסכים עם זה.

– טוב מאוד. יש לך חברים, תתחיל לבנות את היחס הזה של אהבה והשפעה ביניהם. בבקשה. מה, אתה לא רוצה?

– ודאי שאני לא רוצה.

– אתה לא צריך לרצות. פשוט תבצע פעולות מכאניות פשוטות. תשב יחד איתם, תחשוב על זה לפחות במקצת, עד כמה שאתה מסוגל. והעיקר: כשאתה לומד, מגיע האור, ואתה פתאום מתחיל להרגיש כיצד אתה מסכים בהדרגה עם הכיוון הזה, עם התפתחות כזאת.

עכשיו חשוב עבורך להתקדם בכיוון הזה. בפנים אתה עדיין לא ממש רוצה בזה, אך אתה כבר מבין שזה חשוב. המצבים ממשיכים להתחלף, וכך אתה מתקדם קדימה. אתה מתקדם תחת השפעת האור, אך אתה יכול לעשות בעצמך את מה שבידך לעשות. לשם כך קרתה שבירת הכלים, כדי להכין עבורנו את התנאים המתאימים: אפילו אם איננו רוצים בכך, באמצעות פעולות פיזיות בלבד אנחנו יכולים להתחיל למשוך את המאור המחזיר למוטב.

אני נמצא בין כולם ושונא אותם, אינני מרוכז, אינני מסוגל אפילו לחשוב על אהבה והשפעה. אין לי שום עניין בחברים, אני רוצה להיות לבד בכל העולם, ביחידות עם הבורא… ובכל זאת, בחיצוניות, אני מתחיל לבצע פעולות כלשהן. אפילו אם הן אינן נעימות, אפילו אם הן מוכתבות לי, אך מזה אנחנו מתחילים. לאחר מכן השנאה מתגלה עוד יותר חזק. אך יחד איתה, גם חשיבות המטרה. אני רואה עד כמה חשוב להשיג את ההשפעה, ועד כמה אני רחוק ממנה.

בסופו של דבר החשיבות גדֵלה עד למקסימום: אתה רוצה רק השפעה, ומצד השני, אתה שונא אותה, אינך מסוגל להשפיע, ואתה מנותק ממנה לחלוטין. כששני הקטבים הללו נקבעים בצורה מלאה בתפיסה שלך, ומשיגים את העוצמה המירבית, אתה צועק. וזהו "שער הדמעות". אתה מרגיש שאין לך יותר שום דבר, ואינך יכול יותר להשלים עם זה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 15.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לשחק ולגדול
שקר אמיתי
רמה את האגו – או שהוא ירמה אותך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest