דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / אנחנו משחקים מול האגו

אנחנו משחקים מול האגו

photo_rav_gh70_044.gif

שאלה: כל החיבוקים והשירים בקונגרסים ובישיבות החברים נראים לי מגוחכים ומלאכותיים. בשבילי פשוט יותר ללמוד דרך האינטרנט ולעסוק בהפצה, מאשר להשתתף בפעולות כאלה של איחוד…

תשובה: אתה צודק לגמרי, הפעולות האלו נראות ילדותיות, מגוחכות, מלאכותיות ומזויפות. אבל דווקא בצורה כזאת צריך לבצע אותן. כל הנאספים מבינים, שהם משחקים – משחקים מול האגו שלהם. ובעזרת המאמצים והפעולות האלו שהם כופים על עצמם, הם מושכים על עצמם את האור העליון, שמתקן אותם.

המשחק שלנו הוא כמשחק ילדים, אך הוא העיסוק הכי רציני בעולם, ודווקא בעיסוק הזה האדם גדל! ההבדל הוא בכך, שאת הילד הטבע מכריח לשחק כדי שהוא יתפתח, ואילו אנחנו צריכים להכריח את עצמנו לשחק, אבל בזה נמצא חופש הבחירה לצמיחה הרוחנית שלנו!

משחק – עניין רציני!

שאלה: אני שומע אותך כבר תקופה די ארוכה, וכל פעם אתה חוזר על כך שאנחנו נשמה אחת בין אם נרצה בכך או לא, וכל האנושות קשורה אחד לשני. למה כל כך מרגיז ומקומם אותי לשמוע את זה כל פעם מחדש? ולמה קשה לי כל כך לקבל ולהבין את זה?

תשובה: כי בתת המודע זה מזיק לאגו שלך, זה מחייב ומגביל.

3 comments

  1. בקשר למשחק –
    יצא לי לצפות בערוץ שלכם בתוכנית שעסקה בנושא המשחק, ואהבתי את הרעיון של "המשחק של היום הוא המציאות של מחר". השאלה שלי מתחברת לזה –
    הרי הרבה מהאנשים שנפגשים עם חוכמת הקבלה מחפשים איזה "תאכלס", איזה עצות אופרטיביות להתפתחות מעבר ללימוד שיכול להיות לפעמים די מייגע.

    למה לא להציע לאנשים לנסות ולחיות לפי העיקרון של "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך", ואפילו לפי "ואהבת לרעך כמוך"? למה לא לנסות ולחיות ככה כמשחק, יחד עם ההבנה שזה בא ממקום אגואיסטי, אבל מתוך תקווה שמהמשחק נגיע בסוף ללשמה?

  2. מיכל ברדיצבסקי

    אני מאוד אוהבת את התוכניות שלכם

  3. מיכל ברדיצבסקי

    התוכניות שלכם מזה חחמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest