דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אנחנו מלמדים כיצד להשתנות!

אנחנו מלמדים כיצד להשתנות!

laitman_2010-03-10_5477-70.jpg

הקושי הוא בזה שהאדם תמיד משתוקק ושואף לידע ואינו מסוגל להבין שההשגה מגיעה רק למעלה מהדעת, בכלי הרוחני של האמונה למעלה מהדעת, רק שם יתגלה הידע האמיתי. אפילו כעת, כשאנחנו לומדים את מאמרי הרב"ש על הקבוצה, ובהשתדלותנו לבנות לפי העקרונות האלה את החברה שלנו, אנחנו רוצים שבני האדם יתעסקו בכך כמה שיותר.

אין זה חשוב כמה הם יבינו את העקרונות האלו, העיקר שבמשך היום האדם יעבוד עליהם עוד פעם ועוד פעם דרך האינטרנט. אפילו שהוא יסתבך ויתבלבל, לא יבין דבר, יקלל את זה ובו זמנית ירצה את כל זה – העיקר שהוא יהיה בתוך זה כל הזמן. בזה הוא ימשוך את המאור המחזיר למוטב שישנה את רצונותיו, ואז הוא יבין!

אך המטרה שלנו איננה ההבנה! המטרה היא לבצע פעולות נכונות שיקרבו אותנו להשפעה. איננו לומדים בשביל לקבל ידע, אנחנו מלמדים בכדי להשתנות! אחרת זה היה קל מאוד, כפי שרוצה האגואיזם שלנו, לחטוף לעצמו גם את העולם הרוחני. אך כל התורה (חכמת הקבלה) ניתנה רק כדי לתקן את האגואיזם ההתחלתי (היצר הרע) שלנו, היא עובדת בצורה הפוכה, כנגדו.

אתה אינך נכנס עם הידיים שלך לרוחניות, אלא הכוח הרוחני המתקן נכנס לתוכך. ואת הכוח המתקן הזה עליך לרצות ולצפות לו. הוא נקרא המשיח שלך. כמובן שצריך לעבוד על המאמרים העוסקים בענייני החברה: לערוך תוכנית, לעשות תמצית של המאמר, להוציא משם קביעות, הגדרות וחוקים, עקרונות שלפיהם נבנה את התקנון שלנו.

אך העיקר הוא העיסוק עצמו, והתוצאה כבר תהיה הנגזרת מהעבודה הזאת, ולא ההבנה. הכול יהיה תלוי בעד כמה אנחנו נרצה שזה יקרה. וזה נקרא תפילה (מ"ן). לכן העבודה על המאמרים היא חיונית ביותר, אך העבודה היא לא ברכישת הידע, אלא ביישׂום שלהם.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 14.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
אל תפגר אחרי הרכבת שלנו!
לעלות ולהתקדם הלאה
"לבוא ולראות" מציאות חדשה

One comment

  1.  How can i enter to Harav Dr. Lightman blog in order to ask questions

    Please email me the info.

    Thank you

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest