דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תפספסו את ההזדמנות שלכם

אל תפספסו את ההזדמנות שלכם

laitman_2010-02-02_3930-70.jpg

זוהר: פרשת בחוקותי, סעיף ה': בלק חכם היה, וגדול המכשפים היה במעשי ידיו, יותר מבלעם. וכל מה שרוצה האדם בעולם הזה בעבודת הקב"ה, צריך לעורר במעשה שלמטה. כי במעשה שלמטה מתעורר המעשה למעלה.

אנחנו כביכול תלויים ברצון מלמעלה, מהאור שצריך לעורר אותנו. אך על ידי העבודה שלנו, אשר אותה אנחנו מעוררים מלמטה, אנחנו מזמינים התעוררות למעלה.

למרות שבעניין ה"התעוררות מלמטה" וה"התעוררות מלמעלה" נאמר: "אני ראשון ואני אחרון, ומבלעדי אין אלקים", כלומר הכול מתבצע על ידי הבורא, אך בין שתי הפעולות האלה אנחנו חייבים להיכלל בתהליך בעצמנו.

מובן מאליו שהכול מתחיל מהבורא, אך כאשר לאדם ניתנת התעוררות מלמעלה (הנקודה שבלב), קצה החבל, כל השאר תלוי בו. וכאן אנחנו בדרך כלל הולכים לאיבוד…

אם האדם נמצא בנקודת הנפילה הנמוכה ביותר, הוא אינו יכול להתעלות בעצמו, כמו שנאמר: "אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים". אך אם זרקו לו את קצה חבל ההצלה, כל השאר כבר תלוי בו. אז נעשה איתו החשבון, האם הוא ניצל את ההזדמנות שלו בצורה נכונה או לא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 14.03.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
סליחה, לא רציתי להעיר אותך!
עבודת הבורא
לתפוס בחבל שזורק לנו הבורא

One comment

  1. אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב יהודה אשלג, בעל הסולם / שמעתי / ה.לשמה זהו אתערותא דלעילא. ולמה צריכים אתערותא דלתתא?

    הנה בכדי לזכות לבחינת לשמה, אין זה בידי אדם להבינה. כי אין זה בשכל אנושי להבין איך אפשר להיות דבר כזה בעולם. וזהו מטעם, כי כל מה שנותנים לאדם להבין, שאם יעסוק בתו"מ ישיג משהו, מוכרח להיות שם תועלת עצמו, כי אחרת אין האדם מסוגל לעשות משהו. אלא זהו הארה הבאה מלמעלה, ורק מי שטועם זה, הוא יכול לדעת ולהבין, ועל זה נאמר "טעמו וראו כי טוב ה'".

    אם כן, יש להבין בשביל מה האדם צריך לעשות תחבולות ועצות איך להגיע לשמה. הלא, לא יעזור לו שום עצות, ואם ה' לא יתן לו את הטבע השני, הנקרא רצון להשפיע, לא יועיל לאדם שום יגיעה, בכדי להשיג את הענין של לשמה.

    והתשובה היא, כמו שאמרו חז"ל "לא עליך המלאכה לגמור, ולא אתה בן חורין להבטל ממנה" (אבות פרק שני כ"א). זאת אומרת, על האדם מוטל לתת את האתערותא דלתתא, היות שזהו בחינת תפלה. כי תפלה נקרא חסרון, ובלי חסרון אין מלוי. לכן כשיש להאדם צורך לבחינת לשמה, אז בא המלוי מלמעלה, ואז בא מלמעלה עניית התפלה, היינו שהוא מקבל מלוי על חסרונו. נמצא, זה שצריכים עבודת האדם בכדי לקבלת מה' את הלשמה, הוא רק בחינת חסרון וכלי. והמלוי, אף פעם האדם יכול להשיג מעצמו, אלא זהו מתנת אלקים.

    אולם התפלה צריכה להיות, תפלה שלמה היינו מעומק הלב. שפירושו, שהאדם יודע מאה אחוז, שאין מי בעולם שיכול לעזור לו, אלא ה' בעצמו. ואיך האדם יודע זאת, שאין מי שיעזור לו, אלא הקב"ה בכבודו ובעצמו, הידיעה הזאת, האדם יכול להשיג, דוקא אם הוא השקיע כל הכוחות מה שיש ברשותו, ולא עזר לו. לכן מוטל על האדם לעשות כל המעשים שאפשר להיות בעולם, בכדי לזכות לבחינת לשם שמים, אז הוא יכול לתת תפילה מעומק הלב, ואז הקב"ה שומע תפילתו.

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/31769

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest