דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / אל תסמוך על הסיסמאות

אל תסמוך על הסיסמאות

שאלה: איך אני יכול להחזיק לפניי את התמונה הכללית, ולא משנה איזה חלק ממנה אנחנו לומדים?

תשובתי: את התמונה הזאת ייתן לך רק המאור המחזיר למוטב. אתה יכול לכתוב לפניך באותיות גדולות: "המטרה שלנו היא הדבקות בבורא". הבעיה היא שהסיסמאות עצמן אינן מסבירות דבר, ויתרה מכך, מערפלות הבחנות רבות. היית רוצה להינעל על איזשהו משפט אחד ולא להסיר ממנו את המבט הפנימי. אבל עדיין, צריך לממש את המשפט הזה.

חוץ מהאור, אין לנו שום אפשרות אחרת, שום אמצעי אחר שיזמין את השינויים. האור הזה פועל בקביעות, בקצב שנקבע מראש, וכל הזמן יוצר עבורנו את התנאים הפנימיים והחיצוניים, כשהמגמה הכללית היא לרעה. אם נצליח להזמין על עצמנו את האור הזה, כדי שהוא יתקן אותנו, לא יידרשו סכסוכים דרמטיים בין הטבע שלו והטבע שלנו. אך הכול יכול לקרות גם בצורה הפוכה.

כך או אחרת, אין שום דבר חוץ מהאור, הכלי והמעמד המשותף שבינינו. דווקא האור מדגים לך היום את הבעיות והאיומים ההולכים ומחריפים, והוא גם זה שיתקן אותך ויפטור אותך מהניגודים הנוראיים האלה, אם תבקש ממנו.

והוא יתקן אותך באמצעות הסביבה. אין דרך אחרת. הגיע הזמן שהעולם יתפוס את מה שמומחים רבים מבינים: נוצר בינינו קשר הדדי ברור, שלא ניתן לקרוע אותו. ולכן רק האהבה לזולת מסוגלת להסדיר את חיינו ולהציל אותנו מהשמדה המונית. אפילו אם בשלב הראשון לא תהיה אהבה, אלא שיתוף, ערבות

בינתיים לא כולם שמים לב לחוטים שמחברים אותנו. אך כאשר כל אחד ירגיש עד לשד עצמותיו שהוא תלוי באחרים, ותלוי בהם לחלוטין, בכל דבר – אז האנשים יזדקקו לשיטה הזאת.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "אהבת ה' ואהבת הבריות", 31.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
איך לקבל טיפול, אם אתה לא מרגיש שאתה חולה?
נופלים למעלה
תן לאור לעשות את העבודה שלו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest