דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / אל תמדוד לפי עצמך

אל תמדוד לפי עצמך

שאלה: אנחנו מכנים את הרצון "חומר הבריאה". אך כיצד ניתן להקביל אותו לחומר של העולם שלנו?

תשובתי: החומר בעולם שלנו מצטייר לך בצורה של מוצק, נוזל או גז. כשהוא מתאדה, הוא כביכול חומק מההרגשות שלך, ולאחר מכן הוא שוב חוזר להרגשה, כשהוא הופך חזרה לנוזל. שינויי הצורה האלה של החומר נראים כך רק עבורך. למעשה מדובר לא על החומר, אלא על הכוח. הכוח הזה משפיע על החושים שלנו, נכתש בפריזמה שלהם ומופיע כחומר של העולם הגשמי. זוהי התמונה שמציירים על המסך של ההכרה שלנו.

לדוגמה, אינך יכול לגעת באוויר, בכל מיני גלים ובתופעות רבות אחרות. האם הם חומריים או לא? – חומריים. מה זה החומר הזה? – הרצון לקבל. "אבל אני לא יכול למשש אותו". – כן, אתה לא יכול. אז מה? הרי הגוף שלך הוא בהמה, שמוגבלת בחמישה חושים ותופסת בהם תחום מאוד צר של תופעות.

האם אתה יכול למדוד את הטבע לפי עצמך? תאר לעצמך איזושהי חיה שממיינת את העולם רק בהתאם למה שהיא מרגישה ומבינה. האם ניתן להחשיב את זה כדבר רציני, כמחקר אובייקטיבי, כמדע אמיתי?

לדוגמה, אתה מרגיש חתיכת קרח ביד. והנה הוא נמס והתאדה, ובעצם נעלם מהחושים שלך. האם זה אומר שהוא כבר אינו חומר?

המקובלים מסבירים שלמעשה העולם שלך הוא כוח, רק שלך הוא נראה, למשל, בצורה של קוביית קרח קרה. דרך אגב, אחרים בכלל לא ירגישו אותה כקרה, ובכלל, בהרגשותיהם היא תהיה שונה.

נברא רק רצון לקבל, כוח הקבלה. ולאחר מכן, כשהוא מתפתח, הוא מגיע לדרגה הרביעית, אך רק בזכות האור שחדר לתוכו ונתן לו לספוג ממנו יותר ויותר. כך השמן נספג בבצק, כדי שבסופו של דבר הוא ישתנה, ירכוש צורה חדשה. כך גם החומר שלנו, הרצון לקבל, השתנה תחת השפעת האור, עד שהוא הגיע לשאלה: "מי אני?".

מהיכן הופיעה השאלה הזאת? – מההשוואה עם האור. "מהיכן אני? למה אני? מי מנהל אותי? מי עוד נמצא בתוכי?". זה בעצם מה שהנברא שואל. כל השאלות שלנו הן שאלות אודות הבורא שמסתתר בנו. והן מוזמנות על ידי פעולת האור. אין לנו ברירה אחרת, אנחנו חייבים לגלות אותו ולהידמות אליו בתכונותינו.

לכן, קיים רק כוח, והכוח הזה מצייר על המסך שלנו את תמונת המציאות. הבורא הוא כוח ההשפעה, אנחנו כוח הקבלה, ובינינו – המסך. מה זה? מהיכן הוא הופיע? כוח ההשפעה שחדר לתוך כוח הקבלה, מוליד בתוכו יחס מיוחד, רצון להידמות להשפעה. וזהו המסך.

בסופו של דבר, כל המציאות היא רק שני כוחות.

מתוך שיעור על עקרונות החינוך הגלובלי, 18.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מעל לגבולות העולם הזמני
טיסה על כנפי ההשפעה
כיצד להחיות את האבן?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest