דף הבית / משבר עולמי / פקק בבקבוק של ההתפתחות

פקק בבקבוק של ההתפתחות

שאלה: אנחנו מגדירים את הטבע הדומם כרצון שמשתוקק רק להחזיק את עצמו במצב קבוע. ויחד עם זאת, היום ביפן הטבע, או הרצון הדומם, מרעיד את האדמה ונושא גלים ענקיים אל החוף. כיצד זה מסתדר?

תשובתי: אנחנו נמצאים בטבע שמתפתח. האדם מתפתח מדור לדור, וניתן לראות את זה די בקלות אם רק נשווה את הדור שלנו עם כמה דורות קודמים. אך הטבע הדומם, הצומח והחי גם הם מתפתחים, אם כי באופן איטי יותר.

ניקח למשל את דרגת הדומם. פעם כדור הארץ שלנו היה כדור גז לוהט. בעל הסולם כותב על מחזוריות של 30 מיליון שנה, שבהן איתני הטבע הבוערים כוסו בשכבה קשה, ששוב נהרסה מבפנים תחת הלחץ של האש.

האש הזאת בוערת עד היום. היינו מאוד רוצים שכל שאר הכוחות יירגעו, ובכך יאפשרו לאדם להתפתח. אבל במציאות כל דרגות הטבע מחוברות באופן הדדי. יתר על כן, דווקא אנחנו הם אלה שמפעילים אותם.

קודם הם הניעו אותנו קדימה, אבל עכשיו אנחנו צריכים בעצמנו, באופן הכרתי, לספק לעצמנו את ההתקדמות שלנו, בכך שנבין אותה ונרצה אותה, שנסכים עם הטבע ונעבוד יחד עם הטבע, עם הבורא, בהרמוניה ואיזון, בקשר הדדי, גלובלי ואינטגרלי.

אך במקום זה, אנחנו עושים מה שבא לנו, והפעולות שלנו גורמות להשפעה הפוכה על הטבע הדומם, הצומח והחי. וכך בסופו של דבר איננו מאפשרים להם להתפתח, ויוצרים בתוכם לחץ. וזאת משום שנעצרנו, ואיננו מתקדמים יותר בכיוון הרוחני, ובכך אנחנו עוצרים את ההתקדמות של כל אלה שהולכים אחרינו. נוצר סוג של פקק: הם רוצים לפרוץ קדימה, ואנחנו חוסמים להם את הדרך.

זה מה שאנחנו מרגישים היום, כאילו כדור הארץ מוכן להתפוצץ מתחתינו. ובהמשך אנחנו עוד נגלה מה המשמעות של פיצוץ בדרגות הצומח והחי. כבר עכשיו מתרחשות תופעות בקנה מידה גדול: זנים שלמים נעלמים, מוות המוני של דגים וציפורים, ועוד הרבה תופעות אחרות.

כל העניין מסתכם בדבר אחד: אם האדם נעצר בהתפתחות שלו, הוא משפיע בכך על ההתפתחות של כל השאר. ואז הלחץ הכולל של הדרגות הקודמות על מדרגת האדם יחייב אותנו בסופו של דבר להתחיל להתקדם הלאה.

מכות מצרים יכולות לשמש לנו דוגמה. גם אסונות הטבע בנויים לפי רצף מסוים ומוגדר.

מתוך שיעור על עקרונות החינוך הגלובלי, 18.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה הטבע דורש מאיתנו?
תשנה את מחשבותיך, ותראה עולם שונה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest