דף הבית / המשבר ופתרונו / אירופה בלי אוטופיה

אירופה בלי אוטופיה

דעה: המשבר העולמי, שנמשך כבר חמש שנים, כל הזמן מציג לנו משהו חדש ושונה. היום, הדבר המרתק ביותר, זה לא פִּרכוסי הכלכלות האירופאיות, אלא הזעזועים בתוך מוחם של האירופאים.

מספיק רק להסתכל על ההמון הקודר והלא חייכני בברלין. בגרמניה, במשך עשרות שנים טיפחו והדגישו את העם הגרמני המפרגן, במשך מאות שנים הקפידו לעמוד בכל הדרישות והחובות. כיום, לחצות את הכביש ברמזור אדום, נחשב לדבר רגיל לחלוטין, להיפטר ברוגז מעובר אורח, זה הדבר הנפוץ ביותר, "לשבור את המילה", אינו דבר יוצא דופן.

הגרמנים קרובים מתמיד להתמוטטות עצבים. הכעס הוא כפול: בגלל הצורך "להאכיל" את אחיהם באיחוד האירופי, וגם משום שאותם האחים מקללים אותם בכל דרך אפשרית. בדרום אירופה, גרמניה, כנותנת החסות העיקרית כיום באיחוד האירופי, מתגלה כסחטנית.

באירופה אין אופטימיות לבבית. המיתוס של הפיכתה של אירופה למקום שבו כל האנשים חיים בעושר ואושר, נעלם. ואילו באגדה הזו האמינו גם הגרמנים וגם היוונים. אגדה נוספת של "בניית גן העדן הארצי", נכשלה. כיצד לבחור בדרך הטובה ביותר לצאת מהמצב ההולך ומחמיר?

הערה: היציאה היא באיחוד האמיתי, שיכול להיות מושג דרך הפצת המידע הכללי על העולם והחברה האינטגרליים, אשר מחייבים אותנו להיות קשורים ביחסים טובים של כולם עם כולם. בהתחלה מספיק רק לדעת על זה, כמו על עובדה, על מצבו של הטבע, אחר כך על התפתחות הטבע, ההשפעה שלו בתוכנו ועלינו, על מנת לאלץ אותנו להתחבר. כאן מסתיימת כל ההשכלה. היא צריכה להיות מפורטת לכולם, בצורה פשוטה ושווה לכל נפש, דרך כל אמצעי התקשורת.

אחר כך מגיע השלב השני, התיקון המעשי של חברת האיחוד האירופי. מדובר בסדנאות טלוויזיוניות מאורגנות, דיונים, ארגון תנועה חברתית מאוחדת, אשר תשפיע על כל אירופאי. צריך להתחיל להתייחס לכל תושבי האיחוד האירופי כנמצאים בסירה אחת, בערבות הדדית, עם צורך בהשתתפות הדדית ובהתקרבות רגשית של אחים.

כאשר רק תחל התנועה לעבר האיחוד, האיחוד האירופי מייד יתחיל להרגיש שיפור והטבה בכל המבנים, הפעולות והתוצאות.

ידיעות קודמות בנושא:
קריסתו של האיחוד האירופי
אירופה מתאחדת?
יותר משליש מהאירופאים חולמים על "ארצות הברית של אירופה"

One comment

  1. אירופה מאוחדת תוך חודש!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest