דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אין רצונות מיותרים

אין רצונות מיותרים

ללא כוונה נכונה האור לא יכול להיכנס לתוך הרצון, והוא נשאר בטומאתו. רק הכוונה מטהרת את "גוף" הרצון ומאפשרת לאור להיכנס לתוכו.

הכוונה מופיעה כשהגוף מכיר בטומאה שבה הוא נמצא, רוצה את האיחוד עם הבורא ומבצע פעולות שגורמות למשיכת המאור המחזיר למוטב. אז אור התורה מתקן אותו בכוונה על מנת להשפיע, ולאחר מכן מתלבש בו.

ראשית, צריך לגלות את כוונתך האמיתית. זה גם הישג בפני עצמו. ולאחר מכן האדם זקוק לאור כדי לשנות את הכוונה לכוונה על מנת להשפיע.

שאלה: האם הכוונה הזו מתעצבת על ידי סביבה נכונה?

תשובתי: לא, הכוונה מתעצבת על ידי האור. והסביבה תומכת בתהליך הזה – כך שהאדם ידרוש את אור התיקון.

שאלה: זאת אומרת, כאן תעזור רק תפילה?

תשובתי: כן, תפילה, בקשה, דרישה המופנית למקור – במילים אחרות, חיסרון.

תפילה, מ"ן, זה חיסרון, רצון לא ממולא המגיע מנוקבא הנכלל ב"בינה". מכאן גם השם – מ"ן, מי נוקבין. מהרצון להשפיע "בינה" בוראת את הנוקבא, את התכונה הנשית ונוקבא רוצה להידמות ל"בינה" מתוך הרצון לקבל שלה. אלו הם שני השלבים: תחילה בעת השבירה "בינה" נכללת בנוקבא, כלומר ב"מלכות", ולאחר מכן בעת התיקון "מלכות" נכללת ב"בינה".

שאלה: אז למה אנחנו צריכים את כל הפעולות הפיזיות שאנחנו מבצעים בעולם הזה?

תשובתי: בלעדיהן אני לא אוכל לספק לעצמי את החיים. ואם אני מוסיף כוונה נכונה לרצון הבהמי שלי לחיות ולמלא את עצמי, אני מאפשר לו להיתקן. את כל חיי אני מכוון לתיקון.

שאלה: האם לכל פעולה ניתן להוסיף כוונה?

תשובתי: כן. אפילו לגסה ביותר. בזכות הכוונה כל פעולה הופכת לרוחנית. ניתן לתקן כל רצון, אפילו את הרצון הלא משמעותי, הנמוך, הגרוע ביותר. לכל אחד מהרצונות הללו האור יחלק "תעודת כשרות".

מתוך שיעור על מאמר "מתן תורה", 29.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לוכדי הכוונות
התוספת שלי לכיבוד המלך
הכוונה היא התוכנית השלֵמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest