דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / איך להתבלט מתוך הקהל?

איך להתבלט מתוך הקהל?

הערה: מדענים אומרים שכדי להשיג את התפוקה הגבוהה ביותר, צריך להיות שונה מאחרים.

תגובתי: אכן צריך להיות שונה מאחרים, מפני שחד-צדדיות ודמיון, שודדים את העולם, מבטלים אותו.

הערה: ההבדל, בסופו של דבר מעורר תמיד פינות חדות…

תגובתי: אבל זו התפתחות. כאשר אנחנו מתחילים להעריך בצורה נכונה את ההבדלים ומשתדלים לשלב אותם בצורה נכונה מקבלים בסופו של דבר התפתחות.

שאלה: מדענים כותבים, ש"להיות שונה מאחרים זה לא מספיק, צריך גם להיות שונה בצורה נכונה". מה זה "להיות שונה בצורה נכונה"?

תשובתי: להיות שונה בצורה נכונה, זה אומר לחבר ניגודים בצורה נכונה, כדי שאף אחד מהם לא יינזק בגלל אחרים, אלא להיפך, לחבר כדי להבליט את התכונות בצורה הטובה ביותר, את הייחודיות של כל ניגוד.

שאלה: סטיב ג'ובס כתב, שלשנות את העולם יכולים רק מי שמספיק מטורף כדי להאמין בזה.

תגובתי: כן, טירוף מסוים הוא הכרחי. הטירוף מתבטא בכך שאתה בכל מקרה לא מוותר על הרעיון, מפני שאתה מבין שהוא נמצא ביסודו של עולם, וכל העולם הוא מטורף. מה זה אומר מטורף? הוא מחוץ לשׂכל שלנו. לכן הוא "מטורף-ללא שׂכל".

לחשוב במושגים של שיתופי פעולה הדדיים בין מערכות וזמן זה לא פשוט, אבל חשיבה כזאת היא אמצעי טוב להיבדל מההמון. אתה פשוט מבין שזו הנוסחה של כל הבריאה, לא רק של העולם שלנו, אלא של כל העולמות העליונים. לכן צריך לפעול כדי להיות תואמים לבריאה, למשוך אחריך את האחרים, לדחוף אותם קדימה, לשתף פעולה באופן הדדי עם כולם, כדי להיות אדם, ולא להשתעמם איפה שהוא בפינה, לנעול נעלי בית ולנמנם על כורסה ליד תנור עם טלוויזיה.

שאלה: מהי הדמות של אדם כזה, לוחם, מדען?

תשובתי: האדם הזה הוא אמיץ ברוחו. לא בהכרח פיזית אלא ברוח. כלומר, הוא מבין שעליו לתת משהו לאנושות. אם הם ייקחו? יצליח, אם לא, הוא לא יצליח, אבל הוא צריך. אדם שמרגיש שהוא צריך, זה אדם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 03.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest