דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרגת דומם רוחנית

דרגת דומם רוחנית

שאלה: אנחנו יודעים, שדרגת דומם רוצה לשמור על עצמה. כיצד ניתן לעבור מהמצב הזה לדרגת צומח? האם אנחנו כביכול משלבים שני רצונות?

תשובתי: דרגת דומם מתייחסת לכל הטבע. ודרגת דומם רוחנית, זו הרגשה שאין בי שום תנועה רוחנית, שום אפשרות להשפיע, למלא מישהו, להיות דומה במשהו לבורא, אבל ישנה הבנה, שאני נמצא בשליטה של הרצונות האגואיסטיים שניתנו לי על ידי הבורא, והבורא מפקד עליהם, שולט בהם.

כלומר דרגת דומם רוחנית, זו הכרה שכל הרצונות שלי נובעים מהבורא, מוכתבים על ידו ואני נמצא בשליטתו המלאה! אני אגואיסט, מפני שהוא ברא אותי כזה, ואז אני אומר שאני נמצא בשליטת "פרעה". אבל זה אותו בורא, רק בצורה הפוכה.

כשאני מרגיש שאני נמצא בשליטת האגו שניתן לי על ידי הבורא וכל הרצונות, כל התנועות, כל מה שאני עושה הכול הבורא מבצע בתוכי, אז אני יכול לומר שאני נמצא בדרגת דומם רוחנית. כלומר זו דרגה רוחנית, מפני שהאדם מקושר עם הבורא, אבל בדרגת דומם, מפני שלא קיימת בי אף תנועה שלי, הכול רק שלו. זהו מצב מעניין מאוד והוא לא שייך לכל שאר בני האדם בעולם שלנו, הם בכלל לא רוחניים.

"רוחני" מסמל את הקשר עם הבורא. מה גם שזה קשר ממשי: אני מרגיש כיצד הבורא מניע את הידיים, הרגליים, המחשבות והרֵגשות שלי, כל מה שאני מרגיש סביבי. דרך כל ה"בובות על חוט", דרך כל החיים שלי הוא משפיע עליי, וכל זה דרגת דומם רוחנית. זו מדרגה לא פשוטה של השגת הבריאה והבורא.

מתוך שיעור על שאלות מהכלי העולמי

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest