דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך להיצמד לקו הרוחני שלך

איך להיצמד לקו הרוחני שלך

בעל הסולם, תע"ס, כרך ג', חלק ח', "הסתכלות פנימית", סעיף פ"ח:

"כל עסקנו הוא, לחזור ולברר ולהעלות לכל אלו הנשמות שנשרו מאדם הראשון ונפלו לקליפות עד להביאן לשורשן הראשון כמו שהיו בו מטרם שחטא בעץ הדעת."

מהיכן מתגלה, מהיכן נובעת, מהיכן יוצאת מבפנים נקודת השבירה, נקודת ה"אני" שלי? – היא יוצאת כתוצאה מה"שבירה", מפני שחוץ מה"שבירה", כל יתר הדברים זה האור העליון, זה אחדות וחיבור. דווקא בגלל ה"שבירה" נוצר "קצר" בין הרצון לקבל והרצון להשפיע.

ואז נתגלתה נקודת ה"אני" הזאת. ורק על ידי המאמצים שלנו לחיבור אנחנו יכולים לגלות את הנקודה הזאת, וכנגדה לעשות את העבודה המוטלת עלינו, לעבור מ"אני" ל"אין", לבורא. ו"אין", זה לא אומר שהוא לא קיים, "אין" זה נקרא שהוא דווקא קיים וממלא את הכול, ש"אין עוד מלבדו".

כלומר, המגמה שלנו היא כל הזמן לחבר אותנו, ש"נצטמק" כמה שיותר ויותר כולנו יחד. בזה אנחנו נגלה את שני הדברים יחד, גם את ה"אני" וגם את ה"אין", את הבורא. ובין שניהם יתגלה כל הסולם הרוחני שמסביבו נמצא כל העיגול, כל האין סוף.

אם אנחנו מתחילים לעלות ממטה למעלה בסולם הזה, אם אנחנו עולים ממדרגה למדרגה, אז אנחנו מתקנים את כל מה שצריכים לתקן, את כל העיגול, חוץ מאותו החלק שלא ניתן לגשת אליו שנקרא "לב האבן". עליתי ב"קו", אז תיקנתי לא רק את הקו אלא את כל השטח שעדיין לא מגולה, תיקנתי את עשר הספירות שבקו, וכל השאר זה "אור מקיף". רק שזה כבר "אור מקיף" אחר שנוצר מכל מיני זיווגים שעשיתי, ובזיווג קיבלתי "אור פנימי", וכנגד זה, "אור מקיף". ואז אני עולה למדרגה הבאה. זה בעצם ה"כלי" המתוקן כולו. כי "האור המקיף" נמצא כאן ב"לב האבן" שיתוקן בגמר התיקון על ידי פעולת "רב פעלים מקבציאל".

איך להיצמד לקו הרוחני שלך

על ידי זה שיצרתי "כלי" מתוקן שלם, אני עולה לקו הבא, למדרגה הבאה. ואז על ידי זה שאני ממשיך את הקו שלי, אני ארכוש "אור פנימי" יותר גדול ובהתאם לזה גם "אור מקיף" יותר גדול. כך כל פעם אני מברר גם זה וגם זה.

מתוך שיעור בנושא "הכנה לכנס בסנט פטרבורג", 04.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אני, הנעלם והגודל
רצון, נקודה ואור
ביטול עצמי: הכוח הטמון בנאיביות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest