דף הבית / משבר עולמי / איך להיות מאושר?

איך להיות מאושר?

מחקר (מקור באנגלית): חמישה דברים שצריכים לעשות אותך מאושר, אבל לא עושים. אם היית מוצא חפץ שהיה יכול למקם אותך באחת מאוכלוסיות העולם, האם היית משתמש בו? כנראה שלא. מהפחד למצוא את עצמך בגופו של איזה אדם עני מניגריה. הדבר מדבר על התפיסות השגויות כלפי מה שעושה אותנו מאושרים.

תהילה. במשך אלפי שנים עושר גשמי וביטחון אישי הטרידו את האדם הרבה יותר מתהילה. היום הדבר הוא הפוך. הצמא לתהילה מגיע ממשפחות חד- הוריות. רק מחצית מהילדים של היום חיים עם שני הוריהם הביולוגיים. התהילה מאפשרת למלא את מקומה של האהבה ההורית. כאשר אתה מפורסם, אתה נאהב על ידי מיליוני אנשים, אבל היחס הזה הוא חד צדדי. המצב המלחיץ ביותר הוא כאשר המטרות שלך קשורות לאהדה על ידי אנשים אחרים, אזכור עליך בתקשורת, וחיים תחת שליטה מתמדת, עד סמים והתאבדות.

עושר. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו בגופו של הניגרי העני, אבל לפי הסקרים, ניגרים הם מאושרים יותר מאשר אנשים בכל מדינה אחרת. סין: הכלכלה והרווחה עולות, ורמת הסיפוק יורדת. הרי, תחושת האושר מצטמצמת כאשר משיגים את המטרה, כדי לא לנוח על זרי הדפנה, אלא להמשיך הלאה. אנחנו משווים את עצמינו עם האחרים, אנחנו מתחילים לקנא ולרצות את אותם הדברים שיש להם.

יופי. אנשים אטרקטיביים מרוויחים יותר, מקבלים ציונים טובים יותר, משרות טובות יותר, הם מוצאים שותפים מוצלחים יותר מאשר אנשים רגילים או אלה שיש להם מראה מזוויע. זרים נוטים יותר לעזור להם מאשר לעזור לך. אבל בדומה לאנשים עם הכנסות גבוהות, הם מתחילים להתמקד באלה שהם אטרקטיביים יותר מהם. התגובות שמתקבלות הן שקריות, מחמאות לא אומרות כלום, אם אתה מתרגל אליהם, עד כדי כך שמחמאות אמיתיות שאינן קשורות להופעתם החיצונית, אלא קשורות לעבודה, אישיות, חוש הומור, יצירתיות, לא נשמעות על ידיהם ונשארת ריקנות.

גאונות (כישרון, מיומנות). זה אומר שאתה נהיית חריג לכללים של החברה. חייו של גאון, משמעותם, להיות בקרב אנשים בינוניים, לצחוק על הבדיחות המטופשות שלהם, להרגיש תסכול מהעובדה שהם לא יכולים להבין את המושגים הפשוטים ביותר. גאונים חיים בעולם של אידיוטים, ולכן נהיים מדוכאים ומתים בבדידות מרה. אם גאונותך היא יצירתית, הסיכוי הגדול הוא שאתה לא לגמרי שפוי. הפרעה דו קוטבית (מניה דפרסיה) נצפתה אצל 1% מהאוכלוסייה, 50% מהמשוררים, 38% מהמוזיקאים, 20% מהאומנים. אין מה להשוות את שיעורי ההתאבדויות בקרב הגאונים והאינסטלטורים.

שליטה. תהילה ואטרקטיביות, זה שליטה על אוהדים. גאונות, זה שליטה על החברה שזקוקה לך. עושר, זה שליטה.

אף על פי שאנחנו לא שואפים לשליטה מדינית, אנחנו רוצים שליטה בצורה אחרת, אפילו בצורה: "טוב, אני אראה להם!", שליטה משחיתה, מעוורת, מקפחת חברים, יחסי משפחה, דורשת, מגבילה, שאיפה לשליטה אוכלת את האדם.

התייחסותי: מחקרים מראים, כי ידידות, אלטרואיזם, שירות לקהילה, הבאת תועלת לחברה, גורמים לאושר וסיפוק. הסחת דעת מהניסיונות לסדר את האושר האישי, והתמקדות באחרים, זה מה שהופך את האושר לאפשרי.

ידיעות קודמות בנושא:
לספור את האושר, לא את הכסף!
הבעיה העיקרית של האנושות: לכולם חסר אושר
האושר הוא לא בכסף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest