דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך אפשר להכיר את עצמך?

איך אפשר להכיר את עצמך?

אפשר להבין את המציאות ואת מה שמתרחש רק ממדרגה עליונה ומטה, ואפילו לא את המצב הנוכחי שבו האדם נמצא. אם אני נמצא באיזה שהוא מצב, אני לא יכול לעכל ולתפוס אותו, מפני שבכל רגע ורגע המצב הזה מיוצב על ידי העליון. ורק בהשגת העליון הזה אני יכול להשיג את עצמי הנוכחי. ולכן האדם אף פעם לא משיג את עצמו ואת מצבו.

אני נמצא באיזו שהיא מדרגה ומעליי יש עליון שעיצב את כולי לגמרי: את כל המצב הפנימי שלי ואת התנאים החיצוניים, כי זה בעצם כלי אחד. הוא עיצב אותי, ואני תוצאה ממנו, אני נברא ממנו. ולכן אני לא מבין את עצמי, לא משיג את עצמי ולא את המציאות שמסביבי. לכן אני לא יכול אף פעם לקבל החלטות נכונות כלפי המציאות הזאת. ואסור לי בכלל לקבל החלטות בקשר לעצמי, כי בטוח שאני אטעה. אני לא נמצא באותן התכונות שייצרו והולידו אותי, כי הן תכונות של העליון.

לכן, כאשר נדמה לאדם שהוא כביכול מקבל החלטות בעולם הזה, זאת שטות שאין כמוה, כי זה נעשה מחוסר הבנה. במצב הזה הוא דומה לילד קטן שחושב שהוא עושה משהו בעצמו ולא יודע שההורים עוקבים אחריו מרחוק ושומרים עליו מפעולות לא נכונות.

זאת אומרת, שאני אף פעם לא יכול לדעת את המצב שלי ואת המדרגה הנוכחית שלי ובאיזו רמה אני נמצא, אלא רק ממנה ולמטה, שכלפי אותן המדרגות שכלפיהן אני כמו הבורא והם הנבראים שלי. לכן אם אני רוצה להשיג, מי אני, מה אני, אני צריך להשיג את הבורא! רק מתוך זה אני אבין ואדע מי אני בעצמי.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 20.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בקשה למי שהוליד אותי
שכל ורגש: שינוי התפיסה
עומק הנקודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest