דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לעורר את הבורא?

כיצד לעורר את הבורא?

שאלה: איך התחתון יכול לזרז את ההתפתחות שלו ולחייב את העליון כל הזמן לפעול עליו?

תשובתי: מצד אחד, כל מה שקורה לתחתון מגיע מתוך העליון. כמו שנאמר: "אני ראשון ואני אחרון!". אם הוא הראשון והוא האחרון, אז מה נשאר לי לעשות? איך אני יכול להשפיע עליו?

השיטה היחידה להשפיע על העליון זה דרך הקבוצה, ולא מעצמי. אני בעצמי לא יכול לעשות. הקבוצה, זה העליון שלי, ואם אני אעורר את החברים שלי, אז בדרך כזו אני אעורר את הבורא. זאת כל העבודה שלנו. אם אני רוצה לזרז את ההתקדמות ואת ההתפתחות שלי, להיטיב את מצבי, אז זה אפשרי רק דרך הקבוצה.

וכל עוד אני לבד, אז אין לי אפשרות להשפיע על זה. לבד אני נשאר עם הבורא בתפקיד של נפעל בלבד, כמו כל הטבע הדומם, הצומח והחי. אם אני לבד מנסה להתקשר לבורא ולומד לצורך זה את חכמת הקבלה, אני בכל זאת אשאר בדרגה של דומם, צומח וחי.

אם אני רוצה לעורר את הבורא ולאלץ אותו לטפל בי, אז אני חייב לעשות את זה דרך הקבוצה. מפני שהכְּלי של השפעה על הבורא הוא הקשר בין בני האדם ולא האני לבד. ואותו הדבר יתרחש במעבר בין כל מדרגה למדרגה. במדרגה הבאה, כדי לעורר את הבורא אני צריך להשיג קשר עם כולם ב"חזקת שתיים" ביחס למדרגה הקודמת. ובמדרגות הבאות הקשר גדל כבר בחזקות שלוש, ארבע וכולי.

זאת אומרת, שכל פעם אני אצטרך לעורר את הבורא בכוח שלי, שהוא בקשר יותר ויותר צמוד עם הקבוצה. ואם אני לא מעלה אותו כל פעם בחזקה אחת יותר, אז אני נשאר לבד, אז אני מנוהל לחלוטין על ידי הבורא על ידי הארות מסוימות, שזה דרגות דומם, צומח וחי הגשמיים בלבד, כמו שמפעיל את כל הטבע ובני האדם שבעולם הזה.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 21.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
"דרשו ה' בהימצאו"
להערים על הבורא
לפניי פתח פתוח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest