דף הבית / משבר עולמי / איזה איום מהווה חוסר היכולת של האנושות להתאחד?

איזה איום מהווה חוסר היכולת של האנושות להתאחד?

דעה: (ז'אק אטאלי, איש כלכלה מוביל ואדריכל באיחוד האירופי): המאגרים הפיננסים והפוליטיים של ארה"ב אזלו. ארה"ב בקרוב תפסיק לשלוט בעולם. כל זה יחל עם ההלם הדמוגרפי. האנושות תזדקן, השוק יגבר על הדמוקרטיה, המפעלים יפסיקו להיות רכוש לאומי, החוקים יוחלפו בדיני חוזים, המשפט יוחלף בבוררים, המשטרה תוחלף בשכירי חרב. הכלכלה תהיה יותר חסכונית בצריכת אנרגיה ומים. המשאבים יהפכו לדלים יותר, הרובוטים יתרבו. הזמן יוקדש במלואו לשימוש במוצרים. השקיפות תהיה חובה, ומי שירצה להסתיר את המידע על רכושו, על דרך המוסר שלו, על בריאותו או רמת החינוך שלו, ייחשב חשוד. אף אחד לא יהיה נאמן יותר לאף אחד, מלבד לעצמו. אדם יהפוך לחפץ שצורך חפצים אחרים, הוא יהפוך לקניבל. תפרוץ מלחמה מתמדת מכיוון שהאומות, הפירטים, שכירי החרב, המאפיה, התנועות הדתיות יקבלו גישה לכלי נשק חדש וכלי ניטור והרתעה. הם יהיו מסוגלים להשתמש בהישגי האלקטרוניקה, הגנטיקה, הננו-טכנולוגיה. יילחמו על נפט, מים, שטחים, על להרוס את המערב או לאמץ את ערכיו, על כך שירכשו את אמונתם, או לחלופין, שיפילו אותה. האקלים יהפוך לכמעט בלתי נסבל, אנשים יילחמו על טריטוריה. הדיקטטורה הצבאית שנתמכת על ידי הצבא והמשטרה, תעלה לשלטון. תפרוץ המלחמה ההרסנית ביותר מכל המלחמות. זהו היפר-קונפליקט.

לקראת 2060 או לפני כן (כמובן, אם האנושות לא תיעלם מתחת למטר של פצצות) האנושות כבר לא תוכל לסבול את היפר-האימפריה או את היפר-הקונפליקט. כוחות אלטרואיסטים חדשים הפועלים כבר היום, יעלו לשלטון בקנה מידה עולמי כצורך אקולוגי, אתי, כלכלי, תרבותי ופוליטי. כתוצאה מהמרד של הכוחות האלה, תיווצר היפר-דמוקרטיה.

הערה: תהליך ההתפתחות של האגו האנושי והתפתחות החברה מתואר נכון. עד כדי הצגת כל ההשלכות השליליות שלו. הדרך הזאת בחכמת הקבלה נקראת "דרך ייסורים". משום שהיא ארוכה וכואבת, ואפילו מדממת.

אבל יש דרך נוספת, קצרה וקלה, דרך מודעות והכרת הרע של המשך התפתחות האגו, וגם יצירת דעת קהל, שתעזור לכולם להתכוון להתגבר על הגישה האגואיסטית אחד כלפי השני.

ידיעות קודמות בנושא:
משבר, מתי נהיה מודעים לסיבה שלך?!
שנת 2012 היא שנה קריטית לכלכלה העולמית
מה נותנת ההגירה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest