דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אחריות עבור הכנת העולם לתיקון

אחריות עבור הכנת העולם לתיקון

"הכלל והפרט שווים", ולכן כלפי כל העולם והקבוצה פועלים אותם החוקים כמו כלפי אדם אחד. העולם נמצא בירידה בגלל המכות של המשבר. מיום ליום השבירה מתגלה יותר ויותר ואין לאן לברוח ממנה. לכן הכול תלוי בהכנה שלנו, של כל העולם. אנחנו צריכים להביא את זה לידיעת כל האנשים.

כל השברים, כל העדויות של השבירה, כל המצבים המסובכים חייבים להתגלות. אבל אם אנחנו נכין את עצמנו, אז נקבל אותם בצורה אחרת: כמו קרש קפיצה שעל ידו אנחנו יכולים כל פעם לעלות. על ידי הפצת חכמת הקבלה והחינוך האינטגרלי אנחנו מכינים את עצמנו יותר ויותר טוב. אם העולם יידע על איך בנויה המערכת, מהי התוכנית ואיך צריך לקבל אותה, אז אפילו שעוד לא מוכנים לבצע אותה, אבל הידיעה עצמה מביאה אותנו למצב אחר. העולם כולו יקבל צורה אחרת לגמרי.

זה לא אומר שהמצבים יישארו רעים כפי שהם, ואנחנו נצדיק את הייסורים שלנו או שנשתדל לא לשים לב אליהם, אבל אם אנחנו מכינים את עצמנו ואת הכלים שלנו לחיבור, לאהבה, להשפעה, אז אנחנו רואים את האירועים שמתרחשים בעיניים אחרות. בעל הסולם מסביר את זה במאמרו "גילוי והסתר פנים של ה' ית'".

זה הבורא מתגלה לנו כל פעם יותר ויותר, כוח ההשפעה. עד כמה שאנחנו מתאימים את עצמנו אליו, אז אנחנו מקבלים את הגילוי כטוב. ובמידת אי ההתאמה שלנו אנחנו מקבלים אותו בצורה הפוכה, בהסתרה, שמציירת לנו כזאת תמונה של עולם רע.

ביחס לכל אחד בנפרד וביחס לכולם יחד: האדם, הקבוצה, העולם, פועל אותו החוק. במידה שהאדם או הקבוצה או העולם מתאימים את עצמם להשפעה, לבורא, על ידי חיבור ואיחוד, כך הם משנים יותר חזק את תפיסת המציאות. צריכים להבין, שהבעיות מתגלות רק כדי שאנחנו עכשיו מייד נתקן אותן ואת הכול. כמו שנאמר: "שים עיניך אליהם ויהפכו לגל של עצמות", כי אין בהם שום ממשיות.

הכול תלוי עד כמה שהאדם מכין את עצמו, את הקבוצה ואת העולם. דווקא על ההכנה הזאת לתפיסה ההכרתית של גילוי הבורא, אנחנו אחראיים כלפי הכלל והפרט. הבורא נהנה דווקא מזה שאנחנו מכינים את עצמנו כדי לגלות את הפעולות שלו כפעולות הטובות, אף על פי שכלפי היצר הרע שלנו, כלפי התכונות הנוכחיות שלנו, הן צריכות להתגלות בצורה ההפוכה, הרעה. ככל שאנחנו מכינים יותר את עצמנו, בזה אנחנו עושים לו יותר נחת רוח.

מתוך ההכנה לשיעור, 18.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אנחנו ויתר העולם
לעזור לעולם לגלות את הבורא
אחריות עבור העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest