דף הבית / חכמת הקבלה / תתחילו חיים חדשים!

תתחילו חיים חדשים!

שאלה: למה אנחנו רוצים לנצל זה את זה, ומוכנים לרמוס את האחר רק שיהיה לנו טוב?

תשובתי: מפני שאחרת אנחנו לא מרגישים שאנחנו מנצלים את העולם. רק על ידי ניצול הזולת, אנחנו יכולים להצליח, זהו הטבע האגואיסטי שלנו. להצליח באופן אחר, כשעוזרים לזולת, זה כבר טבע של העולם העליון, של מדרגה יותר עליונה של המימד העליון. לזה אנחנו לא מסוגלים, מפני שאנחנו פועלים רק מתוך הטבע הרע שלנו, מהרצון האגואיסטי. כמו שנאמר: "בראתי יצר הרע", וזה מה שיש בנו.

שאלה: כל החיים לימדו אותי שכולם מנצלים זה את זה, ולכן כדאי ללמוד להתנהג בצורה כזאת. ואילו עכשיו אתה מבקש ממני להפוך לחלוטין את כל החינוך הקודם שלי. איך אצליח לעשות זאת, אם זה לגמרי לא הגיוני?

תשובתי: זה לא הגיוני, אבל תנסה ללמוד מבלי לשנות שום דבר בחיים שלך, רק ללמוד! ופתאום תגלה שאתה פותח פתח לעולם חדש, שלא עובד לפי העיקרון של קבלה, אלא לפי חוק של השפעה. אז פתאום מתגלות בך יכולות ואפשרויות בלתי מוגבלות. כי בניצול של הזולת האדם תמיד מוגבל, מפני שכל אחד רוצה לנצל את האחר. ואילו כשאנחנו עובדים עם כולם בהשפעה הדדית, אנחנו לא מוגבלים. ואז אנחנו יוצאים למרחב שנקרא עולם אין סוף, עולם מושלם ונצחי, מפני שאף אחד לא גונב ולא לוקח מהאחר, אלא להיפך, משלים את החסר לאחרים. זוהי צורת קיום אחרת לחלוטין של החומר, החומר הרוחני. זה נקרא רוחני, אבל למעשה זה החומר שלנו, ואנחנו יכולים להשיג זאת, אז החיים מתגלים לפנינו בשלמותם.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 18.11.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest