דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / נס חנוכה – חלק ב' – הנס חייב לקרות!

נס חנוכה – חלק ב' – הנס חייב לקרות!

שאלה: מה מסמל נס חג החנוכה?

תשובתי: אם אנחנו מתחברים זה עם זה, אז אנחנו מגלים בינינו מערכת שנקראת "נשמה", שבתוכה מתגלה הכוח העליון. המערכת הזאת היא נצחית, וכשאנחנו מגלים אותה, אנחנו מרגישים את עצמנו מקושרים עם זרימת חיים נצחית וקבועה. אנחנו כבר לא מתים, אלא קיימים בעולם נצחי ומושלם. 

ולאחר שמתרחש הנס הראשון הזה, שנקרא יציאת מצרים, שמגלה לנו את המציאות הנצחית והמושלמת שקיימת מעבר למבט הגשמי והזמני שלנו, פתאום שוב חוזר האגו שלנו ומשעבד אותנו. האגו שוב מחזיר אותנו לגוף הבהמי, כדי שרק דרכו נראה את העולם הקטן הזה שהוא אומלל. וכאן מתרחש בתוכנו מאבק כדי לשחזר את החיבור שלנו, שבנוי על שיטתו של אברהם אבינו, ולעשותו לעוד יותר חזק. אם אנחנו מתחברים, אז אנחנו מתעלים מעל לכוחות הרעים ושוב נכנסים לתודעה של העולם העליון, הנצחי והמושלם. וזו נקראת מלחמת המכבים נגד היוונים.

"יוונים" הם אותם הכוחות בתוכנו שמפרידים בינינו. למשל, כוח הדחייה ביני לבינך, בין כל היהודים שנמצאים בארץ ישראל, שמחייבים אותנו להסתכסך, לחתוך זה את זה בכבישים, ולשאוף להצליח על חשבון הזולת. זהו כוח זר שנמצא בינינו, אז בואו נעקור אותו, נשמיד, נסלק, ונתחבר כדי להפוך להיות "כאיש אחד בלב אחד". כוח ה"יוונים" אינו מאפשר לנו להרגיש את עצמנו קרובים זה לזה, שמוכנים לעזור זה לזה, הוא נגד האיחוד של עם ישראל. "יוונים" הם כוחות הפירוד בתוכנו, ולא איזה שהם בני אדם שחיים ביוון. ואם אנחנו מתחילים להיאבק עם כוחות האגו הללו, אז אנחנו יכולים לנחול הצלחה על ידי עזרת הכוח העליון שמאפשר לנו לנצח אותם ולהתאחד. וכשאנחנו מתאחדים, אנחנו מרגישים שקרה נס והתמלאנו באור העליון, בחיים רוחניים עליונים. וכל החיים הקודמים שלנו על הארץ הזאת, היו רק כדי לבצע את העלייה הרוחנית הפנימית הזאת.

שאלה: וכל זה תלוי רק ביחסים שלנו זה עם זה?

תשובתי: רק בהם, כל התורה מדברת רק על זה, על האיחוד שלנו. בואו נעשה כזה תרגיל בישראל: במשך שבוע החנוכה הזה, נהפוך להיות קצת יותר טובים זה לזה ונצפה לנס. הנס חייב לקרות! פתאום תתרחש קפיצה למדרגה חדשה, ובנוסף לעולם הזה, נתחיל להרגיש את העולם העליון, בו אנחנו גם כן קיימים, אבל איננו תופסים אותו בחמשת החושים שלנו. את העולם העליון אפשר להרגיש רק בתנאי שנתאחד בינינו.

שאלה: מה זה העולם העליון?

תשובתי: העולם העליון זו מציאות חדשה שמורגשת כאן ועכשיו. עכשיו אנחנו חיים פשוט בשטח גיאוגרפי, ואילו אז תתגלה לנו הקומה הבאה. נס חנוכה זה סמל לכך שאנחנו יכולים להשיג בחיים שלנו איזשהו אור שמושך אותנו קדימה, ומאפשר לנו לראות את העולם מקצה עד קצה, למלא את עצמנו בתענוג נצחי, כאן ועכשיו. המפתח לכל זה, הוא לפחות להתאחד במקצת. פח השמן הקטן זה אותו האור שמגיע לחיינו, אם אנחנו מתחברים עם אחרים.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 6.12.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest