דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / מרחבים שבהם קיימת הנשמה

מרחבים שבהם קיימת הנשמה

שאלה: מה זה "להעביר לבושים" מאב לבנו?

תשובתי: לבוש נקרא תיקון של הגוף, והגוף הוא האגואיזם. בעלי חיים לא זקוקים לתיקון, הם מה שנקרא מלאכים, כלומר נבראו כדי פשוט לבצע את המשימה שלהן. האדם בשונה מבעלי החיים, לא מותאם לחיים ללא לבוש.

הלבושים של הכוהן הגדול כללו: אבנט, כתונת, מכנסיים, מצנפת, מעיל, אפוד, חושן, ציץ. כוהן הדיוט לבש בגדים דומים, אך לא בצורה כזאת מהודרת. בדומה, האדם התגורר באוהל העשוי מעור של בהמות. אוהל זו הסביבה הכי מועילה לאדם, ליד האוהל הייתה חלקה שמוגדרת כחצר. החצרות התחברו לעיר והעיר הייתה מוקפת חומה. מהחומה נמדדו שבעים אמה, זה השטח שסובב את העיר, ואחר כך נמדדו עוד אלפיים אמה. כל זה מסמל את אותם המרחבים שבהם קיימת הנשמה. בדומה, אנחנו רואים גם בלבוש של הגוף, כמה לבושים אפשריים נמצאים מעל לנשמה שלנו, שזה מקביל לאיך שאנחנו מתלבשים ומסדרים את החיים בעולם שלנו. אפילו אם אין לנו שום דבר, אנחנו קיימים אינסטינקטיבית בכזה מרחב מורכב. המרחב הזה הכרחי עבורנו, כי המבנה הפנימי של האדם דורש שהכול יהיה מסודר דווקא בצורה כזאת: דירה, גינה או חצר שמקיפה את הבית, רחוב, שכונה, עיר וכולי. האדם צריך את כל זה, ואפילו אם הוא יבנה משהו שיוצא לגמרי מהמסגרות האלה, בכל מקרה אחר כך הוא יכניס בזה שינויים. בזה מתגלה הצורך הפנימי של הנשמה, לסדר את העולם הגשמי לפי מערכת המקבילה לה.

שאלה: מה כל זה מסמל בדרך שלי לתכונת ההשפעה?

תשובתי: הודות לכך שאני מסדר נכון את הרצונות שלי: פנימיים, חיצוניים, עוד יותר חיצוניים, ומתקן אותם בהתאם למדידות (לדרישות) הללו, אני הולך קדימה.

שאלה: מה קל יותר לתקן, "לבושים" שקרובים יותר לגוף (רצונות פנימיים) או רחוקים ממנו (רצונות חיצוניים)?

תשובתי: גם הרצונות האלה וגם האחרים מתוקנים בו זמנית, מפני שככל שאתה יוצא מעצמך, כך אתה צריך לחדור יותר עמוק לתוכך. כי גם בעולם שלנו, ככל שהאדם הוא יותר פנימי, כך הוא צריך לראות רחוק יותר ולצאת מתוך עצמו, כלומר הוא צריך לחשוב יותר על העולם. אי אפשר להתעמק רק בתוך עצמך ובכך לשכוח לגמרי מהסביבה, להיפך, אם אתה רוצה לצאת אל העולם, אתה צריך יחד עם זה להתעמק בעצמך.

שאלה: מה זה אומר "להעביר את הלבושים שלך"?

תשובתי: הלבושים מסמלים תיקון של הנשמה, ולכן האב מעביר לבנו את התיקונים שלו, כי הבן מהווה את ההמשך שלו, את המדרגה הבאה. לכן בעולם הגשמי נהוג להעביר את הבגדים מאב לבן. ההגבלה היחידה היא על הנעליים, מפני שנעליים זו המדרגה האחרונה ביותר, ההפרדה בין שמיים וארץ.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 29.6.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest