דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / תקראו – ותמצאו את התשובה!

תקראו – ותמצאו את התשובה!

photo_rav_gh70_206.gif

שאלה של עמי: באחד מהשיעורים הסברת, שהבורא לא ברא את הנשמות במצב המתוקן, שהבקשה להיוולד במצב המתוקן דומה לילד המבקש להיות אדם גדול בלי ללמוד, אלא רוצה להגיע מיד למצב הסופי. כלומר, אי אפשר להיות במצב הסופי בלי להתפתח ולהגיע למצב הסופי.

אני לא מבין איך זה עונה על השאלה, שהרי הבורא יכול לברוא רופא עם כל הידע. אם כן, מדוע הבורא לא ברא נשמות בתכונתן הסופית, ברצון לקבל על מנת להשפיע? הרי גם את חוקי הטבע, את מה אפשר ומה אי אפשר, קבע הבורא. אם כן, מדוע הבורא קבע חוק שצריך דווקא להתפתח כדי לרכוש תכונות?

תשובה: בדיוק על שאלות אלה עונה ה"הקדמה לספר הזוהר". תלמד אותה היטב, ותבין. הרי גם אם אני אביא לך תשובה מוכנה, זה לא יפתח אותך לרמה ולעומק של השגת הבורא, שזוהי המטרה הסופית של ההתפתחות שלנו. לכן, דרושה דווקא התפתחות, ולא סתם מילוי.

אנחנו חיים באותו עולם, חיות ואנשים, כולם שונים, כולם תופסים את העולם בצורה שונה ומרגישים אותו לפי רמת ההבנה שלהם. וההבנה מגיעה רק כתוצאה מהתפתחות עצמאית. האדם בעולם שלנו מוכרח להתאמץ ולהתפתח בהדרגתיות, אחרת יישאר כבהמה (בהמה מתפתחת בלי מאמץ, בצורה אינסטינקטיבית).

שאלה: אני בן אחד השבטים ברואנדה. כאן ברואנדה אנשים מאמינים בהרבה אלים, ואפילו אומרים שכדי להתעשר, צריך לבקר בכוכב התשיעי, אבל זה לא קשור לשאלה שלי. זהו פשוט תיאור קצר של העולם החשוך שבו אנו חיים.

השאלות שלי הן:

  1. מה אתה יכול להגיד על הסדר העולמי החדש (התיאוריה על המזימה של קבוצת אנשים לשלוט בעולם) ועל הפצה רחבה של מכשירי זיהוי אלקטרוניים בעולם?
  2. מה ההבדל בין הקבלה לאיסלאם?
  3. איך הקבלה מסבירה את ישו?

הסיבה, שבגללה אני שואל את השאלות שלי היא, ששמעתי הסברים רבים על מיהו הבורא (אליל, אבות, פרה וכ"ו), אך אני לא מאמין באף אחד מהם . יש לי הרגשה שהבורא קיים, אבל אי אפשר ליצור עימו קשר. אני מקווה לשמוע ממך בקרוב.

תשובה: אני מייעץ לך פשוט לקרוא את הבלוג הזה, אתה תמצא בו תשובות לשאלות שלך. במהלך הקריאה יעלו שאלות נוספות, תרשום אותן ואני מבטיח לענות על כולן. כך נצא מהחושך. בהצלחה.

2 comments

  1. היום בשיעור הבוקר דיברת על כך שאדם נולד עם תכונות כלומר עם  יש בו תכונה של שקרן אז הוא יכול להיות פוליטקאי  ועוד ועוד דוגמאות לתכונות האדם.

    מה שאני עוד מבינה שלאדם אין לו בחירה חופשית אז מהיכן בעצם התכונות הן החיוביות והן השליליות מהיכן הן באות ומה מקורן?.

  2. לרב מיכאל לייטמן היקר

    מדהים לראות כיצד אתה פועל בנחישות ובסבלנות להפיץ את תורת הקבלה. מהיכן אתה שואב את הכוחות האלו, אין לי ספק שה' מעורב בזה, כי בגילך זה בהחלט לא קל, ובכלל זה לא קל לענות לכל כך הרבה שאלות.

    אני מאחלת לך הרבה הצלחה ובע"ה כולם ילמדו את הקבלה.

    דרך אגב גם אבא וגם אמא שלי התחילו את הקורס היום . הם כל כך מתלהבים 🙂

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest