דף הבית / המשבר ופתרונו / תנאים מוקדמים לגילוי הקבלה

תנאים מוקדמים לגילוי הקבלה

מתוך הכנס הווירטואלי במוסקבה, שיעור מס' 5

לראשונה בהיסטוריה של האנושות אנחנו הגענו לנקודת שבירה, כאשר סוף סוף מתממשת חכמת הקבלה, שמסבירה כיצד לתקן את העולם. לכן הנושא "מימוש חכמת הקבלה – שיטת החינוך וההשכלה האינטגרלית" הוא מאוד אקטואלי עבורנו.

עד היום העולם שלנו צבר סיבובים אגואיסטיים, בכך שהיה סבור שבעזרת האגו הוא יוכל להשיג כל מה שהוא רק רוצה. אבל בסופו של דבר אנחנו הגענו להבנה, שאי אפשר להמשיך לחיות בצורה כזאת, אנחנו לא יכולים יותר להתקיים באגו שלנו.

דרך ההכרה, היא דרך איטית, אבל היא כל הזמן נמצאת במגמת עלייה. בהתאם לידיעות של ארגונים בינלאומיים סולידיים שעוסקים במחקרים סוציאליים, מספר רב יותר ויותר של אנשים, במיוחד במדינות המפותחות, נכנסים לאדישות, להרגשת ריקנות, למבוי סתום, להרגשה של חוסר ערך.

אנחנו רואים, אילו הפתעות מגיש לנו הטבע, וזוהי רק ההתחלה של מה שאנחנו מזמינים בו.

מחריפות הבעיות בחברה: האנשים מאבדים את מקום עבודתם, מקצועות רבים מאבדים את האקטואליות שלהם, כמה שאדם לא ילמד, הוא לא יכול אחר כך למצוא עבודה. בממוצע באירופה מ – 25% עד 40% בקרב האנשים הצעירים הם מובטלים, וכתוצאה מכך הם לא יכולים להרשות לעצמם להקים משפחה ולהמשיך להתקיים בכבוד. הם הופכים לאנשים מיותרים.

במדינות כמו סין, הודו, ברזיל, שבהן כביכול עדיין נמשכת ההתפתחות, היא גם כן מתחילה לדעוך, מלפנים מרצד עתיד לגמרי לא ברור ואפילו מאיים. כי במשך השנים של הקִדמה המדעית-טכנולוגית אנחנו יצרנו המון מכשור אוטומטי, מכונות ורובוטים, שיכולים להחליף בהצלחה את האדם בכל תחומי הפעילות. ואז במדינות הללו מאות מיליוני בני אדם גם כן יישארו מובטלים. הם כבר לא יוכלו לחזור חזרה לאורח החיים הרגיל בכפרים הסיניים וההודיים.

אולם, אף על פי שזה מובן לכולם, אף אחד אינו יכול לעשות כלום. ההתקדמות ללא ליאות מפלסת את דרכה, בכך שמבצעת את תוכנית הבריאה. ואילו אנחנו מהווים צופים פאסיביים שלה, מאחר והטבע מוביל אותנו להכרה שאנחנו לא יכולים יותר להתקיים בתפיסה הישנה שלנו.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס הווירטואלי במוסקבה, 15.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
התכונות האופייניות של זמנינו
חזרה אל הטבע
אחראי על האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest