דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אגואיזם ואלטרואיזם, חומר לגילוי הכוח העליון

אגואיזם ואלטרואיזם, חומר לגילוי הכוח העליון

שאלה: כל שיתוף פעולה הדדי מותנה במידה כלשהי של חדירה של יסוד (אלמנט) אחד לתוך אחר. ואילו אתה אומר, שאנחנו צריכים להשיג את אותו הכוח שניצב מעל לאגואיזם והאלטרואיזם.

תשובתי: כן, אנחנו משיגים בהדרגה את הכוח העליון של הטבע בכל שילוב בין אגואיזם ואלטרואיזם, ומשיגים את תכונתו בשיתוף שלהם, בקשר ההדדי שלהם. תחילה אנחנו מתחילים להשוות את האגואיזם והאלטרואיזם ברמה אחת, כלומר בעוצמה אחת, באיכות ובכמות של התגלותם, אחר כך ברמה אחרת, וכולי.

כל רמה נבדלת מהקודמת גם מבחינה איכותית וגם מבחינה כמותית. כלומר אנחנו מרחיבים את השילוב הנכון שלנו של הכוחות החיוביים והשליליים בתוכנו, ומבחוץ בחברה האנושית, ומיישמים אותו בצורה נכונה בטבע.

קיימות 125 ספירות קונצנטריות המוכנסות זו בתוך זו, שבהן אנחנו מאזנים בהדרגה את העולם ואת הטבע. כי אנחנו נבראנו לפי חמש דרגות אגואיסטיות שכל אחת מהן מורכבת מעוד חמש, ואלה מורכבות מעוד חמש, ולכן ישנן 125 מדרגות של איזון נכון של הכוחות האגואיסטי והאלטרואיסטי, עד שאנחנו מגיעים לאיזון השלם, למה שנקרא "גמר התיקון".

בכך שמשווים את האגואיזם והאלטרואיזם, בכך שמשלבים ומאזנים אותם, אנחנו בעצמנו יוצרים בינינו את הכוח העליון, נותנים לו את האפשרות להתגלות.

שאלה: אבל הוא לא אגואיסטי ולא אלטרואיסטי.

תשובתי: בזה כל הבעיה. חוץ מזה שהוא לא אגואיסטי ולא אלטרואיסטי, הוא גם לא אמיתי. במה למשל מתגלה החשמל? באיזה שהם מכשירים, באיזה שהוא חומר. לכן אנחנו צריכים לתת לכוח העליון חומר שבו הוא יכול להתגלות, שילוב נכון של אגואיזם ואלטרואיזם. אז אנחנו נתחיל להרגיש אותו בתוכנו בשילוב הנכון שלנו עם האחרים.

בעולם שלנו אין לזה שום דוגמאות, כי זהו כוח נסתר. אני יכול להעביר לאחרים את מה שאני חווה מהניסיון האישי רק בעזרת אימונים, לימוד וסדנאות, בכך שמזמינים בהם אותן התכונות, שאחר כך יתגלו ויתממשו בצורת רגשות. והם יתחילו לתפוס בצורה אחרת את כל הסובב.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 24.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
סוג חדש של אגו
להשיג את הכוח העליון של הטבע
שני שותפים: אגואיזם ואלטרואיזם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest