דף הבית / משבר עולמי / תיקון העולם – 1

תיקון העולם – 1

קביעת המטרה: הצניחה החופשית של העולם לתוך משברי הענק והמחסור המאיים במשאבי הטבע (נפט, מים וכולי) מעורר את הצורך במעבר הכלכלה העולמית לכלכלת הצריכה הנבונה.

עם המסקנה הזאת מסכימים אנשים רבים, כולל אנשי עסקים, כלכלנים, פוליטיקאים ואחרים. אך אף אחד אינו מתאר לעצמו שהחברה האנושית יכולה להתקיים ללא התחרות, לפי העיקרון "כל אחד מקבל על פי צרכיו". עוד יותר קשה לתאר כיצד לעבור בצורה רגועה ומתואמת לייצור וצריכה מוגבלים וחכמים.

העולם העתידי מתואר כחברת צריכה נבונה, שתיושם בידי קומץ אנשים קטן שישרוד אחרי מלחמת עולם. האם ישנה האפשרות שהמדינות יעברו אל הצריכה הנבונה בצורה רגועה?

הפתרון: כיצד לעבור בהדרגה לצריכה נבונה.

בניית מסה קריטית של אנשים אינטיליגנטים שיבינו שהמערכת הנוכחית אינה עובדת יותר. תפקיד המשבר הוא להגדיל משמעותית את כמות האנשים שמוכנים במודע לבחון בעיות שונות.

המטרה העיקרית כרגע היא להרחיב בצורה מקסימאלית את מספר האנשים שמבינים את הבעיה, על ידי הסברה על המנגנונים האמיתיים שפועלים בעולם, כדי שהיחס שלהם לעולם יהיה אובייקטיבי ככל האפשר, ומבוסס על ערכים נכונים. סיום התקופה הזאת יגיע כשמספר האנשים שמבינים נכון את בעיית האנושות, יהיה מספיק גדול על מנת להשפיע משמעותית על החברה.

פיתוח דגם חברת הצריכה הנבונה, שמבטיח את התפתחותה התקינה. הדגם מורכב מחלק כלכלי ורוחני. ההתפתחות הרוחנית והמילוי צריכים לפצות את צורך האדם בהתפתחות כלכלית מעל ההכרחיות.

מימוש הדגם:

א. בנייה ופיתוח של מבנה חינוך מרושת. לימוד החיים על פי דגם מפותח של חברת צריכה נבונה.

ב. מימוש מיידי.

משימות דחופות:

היום אנו נמצאים בעיצומו של השלב הראשון.

א. פיתוח מבנה הסברתי מרושת של מצבה הקריטי של האנושות והדגם היחיד של חברת העתיד – לאוכלוסיה הבוגרת. הסברת העקרונות לחינוך אינטגרלי של הילדים, כהכרחיים על מנת להקנות להם הרגלים לשרוד בתנאי הטבע החדשים (האינטגרליים).

ב. פיתוח דגם כלכלי.

ג. פיתוח דגם רוחני.

ד. קידום הדגמים הכלכלי והרוחני דרך המבנה המרושת לעולם.

ידיעות קודמות בנושא:
זמן של שינויים
האם ישנו מוצא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest