דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תוכנית התפתחות תחת הקוד "הוי"ה"

תוכנית התפתחות תחת הקוד "הוי"ה"

laitman_2010-12-26_0762_us-70.jpg

הוי"ה (י'-ק'-ו'–ק'), זוהי התבנית היחידה, שהבורא עיצב והטביע אותה בתוך הרצון שנברא על ידו מתוך "יש מאין". כל הבריאה כלולה בתוך ארבע הבחינות האלה, שמתפשטות ומתגלות יותר ויותר בעולמות.

אך אנחנו אף פעם לא יוצאים מתוך מלכות דאין סוף, שמתחילה להתפתח בתוך עצמה. עולם אדם קדמון, אצילות, שבירה, עולמות בריאה, יצירה, עשיה, העולם הזה, ואנחנו בעולם הזה, כל זה נמצא בתוך אותה מלכות דאין סוף.

כל העולמות האלה מתגלים ביחס לאלה שמשׂיגים את תכונת המלכות באותו המקום בו הם נמצאים. כך המלכות מגלה להם את עצמה. ולכן אנחנו אומרים, שאנחנו נמצאים ב"עולם הזה". אולם מה זה "העולם הזה"? זו אותה מלכות דאין סוף, אך כל כך חשוכה, צמצמה את עצמה כל כך חזק, שאנחנו מרגישים אותה כ"העולם הזה", במקום עולם של אור אין סופי.

כשאנחנו מתחילים לעבוד ומושכים לשָם אור, אנחנו מביאים את עצמנו להתאמה להאור ואז אנחנו מתחילים להרגיש במקום את העולם הזה, את עולמות עשיה, יצירה, בריאה וכולי, ויותר ויותר, עד שנגלה את כל מלכות דאין סוף בכל שלמותה ומילואה.

המלכות הזאת הייתה נמצאת במצב התחלתי ("1"), לאחר בריאתה, עכשיו אנחנו נמצאים בה בתהליך של תיקון, מצב ("2"). ובסופו של דבר נגיע למצב ("3") המתוקן לגמרי, אך כל זה, זו אותה הבריאה, אותה המלכות דאין סוף אחת.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 30.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מעבדה המחפשת אחר סוד החיים
משחק עם אור אין סוף
להרגיש את כל צורות העליון ולהסכים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest