דף הבית / כנסים / העולם מוכן לשמוע

העולם מוכן לשמוע

photo_rav_gh70_084.jpg

כנס הקבלה העולמי במוסקבה, שיעור מס' 1

חכמת הקבלה, זו שיטה שמדברת על כך שעלינו להתאחד בינינו, שזו היא התוכנית של הטבע, של הכוח היחיד, שמחזיק את כל היקום, את כולנו, את כל הבריאה.

עוד מימי בבל העתיקה החכמה הזאת הייתה נסתרת מהאנושות. נאמר בה רק, שהיא תועבר דרך "נחל" קטן ממורה לתלמיד במשך אלפי שנים החל מבבל העתיקה ועד לימינו אלה, עד שהעולם שלנו יהפוך להיות הבבל העכשווית, יהפוך לאחד שלם. זה מסמל קשר הדדי מלא, ללא תלות בגבולות, מדינות, יבשות, עמים, גזעים, קבוצות ודתות, שהופיעו במהלך העניינים. בינינו מופיעה תלות הדדית שמנטרלת את כל המחיצות האלה.

אך מצד שני, האגואיזם שלנו ישמר ויתפתח, וכתוצאה מזה אנחנו נשׂנא עוד יותר זה את זה, נדחה זה את זה באופן אוטומטי, בתת ההכרה. נחשוב באופן אינסטינקטיבי רק על עצמנו ובשום פנים ואופן לא נקבל לתשׂומת ליבנו את האחר ורק ננצל אותו באופן מקסימאלי לתועלת שלנו. כזה יהיה הטבע שלנו לאחר 3700 שנה, ועל זה מדובר במקורות הקבליים.

אנחנו נגיע לאגואיזם ענק, והוא יהיה טבעי עבורנו. אנחנו אפילו לא נבין, שהוא מיוחד במשהו, "זה פשוט אנחנו וכאלה הם חיינו". ובכל זאת האגואיזם הזה יחד עם הקשר האינטגראלי הגדול, עם התקשורת, שאותה יצרנו בינינו, בסופו של דבר יהפוך אותנו שוב לבבל.

וחוץ מזה, כשהשלב האחרון של ההתפתחות של החברה האגואיסטית הגדולה הופך גם לגלובאלי, אנחנו למעשה מרוקנים את כל המשאבים של כדור הארץ ואת מקורות האנרגיה: מים, מינראלים, מתכות, נפט, פחם, גז. כל זה מגיע לסיומו. וגם אם היינו רוצים להמשיך ולגדל את הפוטנציאל האגואיסטי שלנו, זה כבר בלתי אפשרי. החברה הצרכנית שהתפתחה במשך המאה העשרים, מרוקנת את עצמה, בכך שמרוקנת את המשאבים של כדור הארץ. בסופו של דבר, הלאה, אנחנו אפילו לא יכולים להתקיים סתם פיזית. השגנו כזאת ניגודיות זה עם זה ועם הטבע הסובב, שרק זה מאלץ אותנו לנקוט באמצעים כלשהם.

החברה שלנו הופכת לאחרת, לבלתי נשלטת. אנחנו רואים, כיצד במדינות שונות, במיוחד בזמן האחרון, מתרחשות מהפכות לא מובנות ממבט ראשון, כיצד התקשורת, הקשר בין בני האדם מעורר לדרוש שינויים סוציאליים. אך אנחנו עדיין לא מבינים, כיצד ומדוע זה מתרחש: היום מתרחש כאן, ומחר אולי פה ואולי בכל מקום אחר. אנחנו לא רואים, לאן זה מוביל.

ובמצב הזה של חוסר האונים, מבלי להבין את השלב הבא, אנחנו רואים כיצד שוב מתגלה כלפי העולם חכמת הקבלה. אני זוכר, כשלמדתי אצל המורה שלי, היינו נוסעים לכל מיני מקומות קבליים וישבנו שָם יחד זה מול זה. באותם הערבים והלילות הוא ניסה לספר לי, שיגיע כזה זמן שחכמת הקבלה תתגלה.

מה הכוונה "תתגלה"?  "תתגלה", אינו אומר שאתה תתחיל לדבר, אלא יתחילו להגיע אנשים שמוכנים ורוצים לשמוע. הרי זה לא תלוי בך, אלא תלוי האם הם ישמעו לך. ואנחנו רואים, לפי כמות האנשים, שהזמן הגיע. היום במדינות שונות, ביבשות שונות, בכל מיני שׂפות רוצים לשמוע את הבשׂורה על מה שהטבע, הבורא, דורש מאיתנו. לֵמה אנחנו צריכים להידמות, כיצד עלינו לשנות את עצמנו, לאיזו דרגה לעלות, וכיצד יחד עם זה לצאת למימד אחר, לדרגת הרגשת הטבע הכללי, הנצחיות, השלמות. להרגיש זאת כאן ועכשיו, בעולם שלנו.

בחכמת הקבלה נאמר שאנשים כאלה יופיעו בסוף המאה העשרים. אני לא ממש האמנתי בזה, לא ראיתי סימנים לכך. אך באמת, לקראת סוף המאה הקודמת אלפי אנשים החלו להתעניין בחכמת הקבלה, ולהרגיש בתת ההכרה, באופן אינסטינקטיבי את המשיכה הזאת, הודות לרצונות שהתפתחו בהם ושהשיגו את בשלותם הסופית. ברצון האגואיסטי הבשל והסופי הזה נולדת המדרגה הבאה, המימד החדש.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס במוסקבה, 10.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
גירושין נוסח בבל
הנחיצות לאיחוד הבשילה
הגיע הזמן לדאוג לעולם

One comment

  1. בבקשה התייחסותך: מדוע לא נחליף את המילים "חינוך אינטגראלי",במילים "חינוך חברתי" ואת המילה "חיבור" – במילה: "קשר" (בין אנשים או ילדים)? 'חיבור' ו 'חינוך אינטגראלי' – הן מילים ש'מדברות' לקהל מצומצם, ואילו: 'חינוך חברתי', ו'קשר' – הם מושגים ידועים ומקובלים בעולם הכללי שבחוץ. ע'י שימוש קרוב ומוכר לציבור הרחב, נשיג מיד קהלים הרבה יותר גדולים שעסוקים ומוטרדים מנושא החינוך בזמננו, ומנושא היחסים בין בני אדם והתוצאות הנלוות לכך. מנסיוני בשטח, המילים 'חיבור' ו 'חינוך אינטגראלי' יוצרות ניכור, אי הבנות ואף דחייה. חשוב שנהיה מודעים לכך… למשל, הורים מאד מודאגים שהילד שלהם יהיה דחוי ע'י חבריו בגן או בבית הספר. יש כאן חיסרון אמיתי. הם מאד מעוניינים לדעת איך אפשר ללמד ילד להיות פופולארי, אהוב, מקובל בחברה. זו תשתית שניתן לפנות אליה. ולכן 'חינוך חברתי' יגרום להם להקשיב. אך לא חיבור. כך גם עם 'חינוך אינטגראלי' .

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest