דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תהליך של דעיכת החברה

תהליך של דעיכת החברה

שאלה: המצב הנוכחי של האנושות היא תמונה האופיינית לשלב השִפלות של כל האנושות.

אם ניקח כדוגמה את האימפריה הרומית, שם המערכת התדרדרה והתפרקה עד כדי כך, שכל חלק עבד רק למען עצמו ולא לשם הכלל, ולכן הפקודות של הרשויות היו חסרות כוח. התחיל תהליך נוראי של דעיכת החברה. היום מדובר במימדים הרבה יותר גדולים, כי האנושות מעולם לא עברה דבר מסוג זה.

תשובה: ועוד עכשיו זה מתרחש ללא חרב וחנית, כמו שזה היה אז!

אם נראה את האנושות כאיזושהי מערכת אחידה, אז חברות שונות התפתחו בקצב שונה, אבל בסך הכול זו הייתה מערכת כללית ובתוכה נפגעו חוליות בודדות. אבל המערכת תמיד שוחזרה.

ואילו היום המצב הוא כזה, שלא נשארו חברות בריאות מפני שהמשבר נגע בכל האנושות באופן כללי ופגע במערכת כולה.

המקובלים חזו את כל התופעות האלה על בסיס מדעי לגמרי. אם ניקח את האגו שלנו ככוח הבסיסי של הטבע שממנו נובעים כל החוקים החברתיים ואפילו הטבעיים, אז האגו בסופו של דבר חייב לגדול עד מצב כזה שישעבד את כל מה שקיים, משמע, יהרוס את הקשרים בין האנשים. ועל אף שבהתחלה הוא פועל ליצירת הקשרים האלו, אך לאחר שיסדר אותם הוא מגיע לסיפוק עצמי.

זה קרה באמצע שנות ה- 50 של המאה הקודמת, כאשר כולם חשבו שהאנושות נכנסה למצב התפתחות אין סופית של חברה צרכנית שבה יש הכול לטובת האדם: בתי ספר, אוניברסיטאות, תרבות, מדע, כיבוש החלל.

מערכות חברתיות שונות ניגשו לזה באופן שונה, אך רצו להשיג דווקא את המטרה הזאת. האגו דחף אותנו להתפתחות כזאת. וכתוצאה מזה, כאשר התחברנו בינינו בצורה מערכתית וארגנו קשר הדדי גלובלי כלל עולמי, מייד התחלנו לגסוס כמו האימפריה הרומית.

נכון לעכשיו רואים בוודאות שאין ביכולתנו להשתמש נכון בקשרים האלה. הם כולם פועלים לא רק נגד האדם עצמו, אלא נגד החברה כולה והורסים את עצמם. בהקשר הזה ניתן לראות בבירור את טבעו של גידול סרטני בגוף כאשר הוא הורג את כל מה שמזין אותו ובסוף בעצמו מת.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 24.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
למנוע את הגורליות של העתיד
צנרת בלתי נראית של עזרה הדדית
הראש כואב עבור כל הגוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest