דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למנוע את הגורליות של העתיד

למנוע את הגורליות של העתיד

שאלה: אני חושב שצריכים לתת לאדם של היום מושג ברור על מה שמתרחש בעולם. הוא קולט את זרם המידע על אסונות הטבע, האירועים הטראגיים, הבעיות החברתיות, אך אין לו תמונה ברורה של המצב.

תשובה: כמובן שאנחנו חייבים לראות את כל המערכת בכללות. אבל לאדם של היום אין עדיין פחד בסדר גודל עולמי בפני העתיד. לשם כך חייבים להיות ברמה אחרת לגמרי, להיות בעלי השקפת עולם רחבה יותר, לדעת לאבחן אופקים רחוקים.

לדעתי זה יופיע אצל האנשים הפשוטים כאשר הטבע יתחיל לעורר אותנו על ידי אסונות רציניים שיזעזעו את האדם, כמו שמשהו ענק חסר תקדים מתקרב אליך ואתה לא מסוגל למנוע את זה.

את מה שמתרחש בחברה עוד ניתן איכשהו לרכך, להסתיר קצת, לברוח ממנו, להיעלם איפה שהוא. האדם עדיין לא נמצא במצב של שפן שנדחף לפינה שאליה זוחל נחש בריח. כאן אנחנו כבר לא נהיה מסוגלים לעשות כלום, מפני שהטבע עצמו יזעזע אותנו על מנת להביא להכרה שכל זה הוא גורל, מזל אכזר.

רצוי שהאדם יהיה מודע לתמונה הזאת לא בזמן הפעולה עצמה, כאשר האסון כבר בלתי נמנע, אלא מראש, כדי לתאר ולהבין כיצד למנוע אותו.

את כל זה צריכים לשקף בספר הלימוד של החינוך האינטגרלי, לספר על טבעו של האגו עצמו ועל כך שבעולם שלנו לא נוכל לתקן אותו בשום דבר, אין ברשותנו שום כלים עבור זה. אנחנו מנוהלים על ידי הרצון למילוי וסיפוק עצמי, אפילו על חשבון האחרים, או שרוצים פשוט להשפיל את האחרים כי כאשר מתעלים מעליהם אנחנו מרגישים נוח יותר. זהו כוח אגואיסטי עצום שעובד בכל הכיוונים.

האגו הוא הכוח היחיד של הטבע. כל החוקים הפיזיים, הכימיים, הביולוגיים, הגנטיים הם רק נגזרים מהאגו. כל העולם שלנו הוא אגו אחד גדול. זהו הרצון לקבל, להתמלא, הרצון לספוג, להתחזק, להגיע לנוחות המרבית, וכולי.

בנוסף, אני תמיד מרגיש ומודד את המצב שלי ביחס לסביבה. אם יש לי ביד מקל אחד ולשכן שלי שניים, אני כבר מרגיש פגוע.

יוצא מכך, שאין בעולם שלנו כוח שיוכל באיזשהו אופן להרגיע ולבלום את האגו. אז איפה הכוח השני שיהיה מסוגל לאזן אותו? דווקא אותו אנחנו חייבים למצוא עכשיו.

למצוא את הכוח הזה אפשר רק בחברה שמאורגנת בצורה נכונה, שאם מסתכלים על הצונאמי המתקרב, החברה הזו תתחיל להתחבר כך שבקשר הנכון ביניהם יגלו את התכונה האלטרואיסטית הכללית. חברה שבה כל אחד נכלל באחרים והופך לכלל אחד שלם. והכוח הזה יתנגד ויתייצב גם בפני האגו הפרטי וגם הכללי. כאשר נחזיק בידינו את שני הכוחות ונוכל להשתמש בהם נכון, אז נשיג את מערכת האיזון, את היחס הנכון כלפי עצמנו, החברה, הטבע והעולם.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 24.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
העולם חייב לדעת את האמת!
לדחות את נקודת הפיצול
למנוע את האיום שמעלינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest