החיים דורשים

שאלה: היום כבר כתובים כל כך הרבה ספרים וחוברות בנושא החינוך האינטגרלי, רואים בוודאות שהגיע הזמן ליצור ספר לימוד על האינטגרליות של העולם ועל דרכי היציאה מהמשבר.

הספרים נותנים מושגים כלליים על מצב החברה, על האדם של היום, על האנושות שעוברת משבר. ואילו היתרון של ספר הלימוד הוא בכך, שהוא נותן לנו שיטתיות עבור כל החומר שכבר נכתב, מבוטא, עבר הרהורים ועיבוד מעשי.

תשובה: לדעתי החלק הראשון של ספר הלימוד חייב להיות מוקדש למצב הנוכחי של האנושות שהגיעה לכך כתוצאה מהתפתחותה. נפתחת בפנינו תקופה חדשה, לא ידועה, מבולבלת לגמרי ואפילו מפחידה. העתיד שלנו מורגש על ידינו כ – "terra incognita" (שטח בלתי מוכר).

נשארו רק אנשים מעטים שאינם מרגישים שהאנושות נמצאת במבוי סתום. מישהו מרגיש את זה בצורה יותר הכרתית ומודעת, מישהו אחר מרגיש ברמת הדאגה האינטואיטיבית, חוסר ודאות לגבי העתיד. היום מצבי רוח האלה חודרים לכל האנושות, מכיוון שגם בחברה וגם בטבע מתרחש משהו שמכריח את הספקנים והאופטימיסטיים המושבעים ביותר לשאול את השאלה: "למה? מה בעצם יהיה אחר כך?".

אני בשום אופן לא מנבא, אבל אם לפני זה התחזיות של חכמת הקבלה התממשו במשך 20 שנה, היום כל הדברים שאנחנו מדברים עליהם מתממשים תוך 3-4 שנים. הזמנים מתקצרים.

לכן ספר הלימוד שלנו מאוד חשוב כי הוא אמור לכוון את האדם להבנה הנכונה של העתיד ושל אותה אסטרטגיית החיים שהוא צריך לבחור במצב של "תוהו ובוהו" המסובך הזה והלא מובן לחלוטין.

אנחנו נשתדל לעשות את ספר הלימוד קל ונגיש לכולם, מפני שאפילו עבור אנשים מאוד משכילים ששייכים לאליטה הרוחנית או המדעית, כל מה שאנחנו מדברים וכותבים לעתים קרובות הם דברים חדשים ולא צפויים.

ולמרות שאנחנו תופסים אותם בצורה כללית, כתמונה מלאה, עבור רוב האנשים זה עדיין רק מידע מקוטע שבינתיים הם יכולים לא להסכים איתו, אך לא עם כל התמונה. לכן עלינו לתאר את הכול ברמה נגישה ונוחה.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 24.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תהליך של דעיכת החברה
למנוע את הגורליות של העתיד
מאבק בבורות האינטגרלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest