דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא יצליחו קיצורי דרך

לא יצליחו קיצורי דרך

בעל הסולם, מאמר "תורת הקבלה ומהותה": "טעות גדולה היא לחשוב, שלשון הקבלה משמשת בשמות מופשטים, אלא אדרבה היא אינה נוגעת אלא רק בממשיות, אכן יש דברים בעולם שהם ממשיים, אף-על-פי שאין לנו תפיסה בהם, כגון: המגנט, החשמל ודומיהם, עם כל זה, מי פתי אשר יאמר שהשמות הללו המה שמות מופשטים? הרי אנו מכירים היטב את פעולותיהם, ומה איכפת לנו שלא ידוע לנו שם עצמותו."

גם לנו היום אין שום מושג על מהותן של התופעות המתוארות בספרי הקבלה. והדרך הנכונה להבנתן טמונה בקבוצה. מביאים את האדם לקבוצה ובה הוא מגלה את המשמעות של המקורות. וקודם כל, הוא לומד כיצד לבנות קשר עם החברים.

קשה לנו לקבל את זה. אף אחד אינו רוצה להתחבר לקבוצה. להיפך, כולם רוצים להבין מהר מה נאמר בספרים. כאן נעשית הבדיקה הראשונית: האם האדם בשל לחכמת הקבלה?

אם הוא מוכן לכל דבר, אפילו לחיבור, ש"מייבש" אותו בדרכו, אז הוא ראוי לעלייה ונכנס לעולם הרוחני. ואם הוא לא מוכן, אם רוצה "לקצר את הדרך", לעקוף את הקבוצה, הוא לא ישיג כלום. כאן טמון ההבדל בין ה"אות" ל"רוח" של הלימוד: או שאני משנן את הטקסט או שאני על ידי הלימוד מושך את המאור המחזיר למוטב.

למעשה, הביטויים, המונחים והמושגים של חכמת הקבלה הם מאוד מציאותיים, אבל עדיין נסתרים מאיתנו. בדומה לכך, פעם לא ידענו כלום על החשמל והמגנטיות וידענו לעבוד רק עם כלי עזר באופן טבעי, אולם היום אנחנו צריכים להתעלות מעל הטבע, וזה תמיד דורש מאמצים רבים. וכשאנחנו מגלים את העולם הרוחני, כל השמות והכינויים, אפילו שנראים לנו היום מופשטים לגמרי, הופכים להיות שמות של תופעות מוכרות שאיתן אנחנו חיים.

שאלה: האם אפשר לומר שהיחסים בין החברים בקבוצה זה סוג של מכשיר המאפשר לקלוט את התופעות של העולם הרוחני?

תשובה: היחסים הנכונים בקבוצה זה המקום שבו אתה תגלה את הבורא.

בחיבור הנכון אתה תתחיל לגלות את מהותן של התופעות, כולל החשמל והמגנטיות. לפני כמה מאות שנים לא ידענו עליהם מפני שלא היו לנו המכשירים המתאימים. אבל כאן, בין היתר, פועל סדר ההתפתחות. תכונות החשמל שאנו מגלים היום היו ידועות למצרים הקדמונים, אך הם לא ידעו כיצד להשתמש בידע שלהם והידע נשכח לצמיתות. אבל עכשיו, לאחר כמה אלפי שנים, אנחנו לומדים על החשמל כבר בצורה שונה.

כך או אחרת, הכול מתגלה בהתאם לרצונות, ל"כלים" שלנו, ולכל דבר יש את הזמן שלו. הרצון עצמו, כשמתגלה, חושף את התכונות החדשות של המציאות.

ובהתאם, הקבוצה היא המכשיר לגילוי שעל ידו כל אחד מודד את עצמו לפי ההשקעה שלו לטובת החברים. זה הכרחי שנשיג בינינו כזה יחס שנקרא "השפעה רוחנית". מעל ה"מסך" וה"צמצום", מעל כל האגו שלנו, בהשפעת הדדית, אנחנו מעצבים בינינו ערבות הדדית ובה יכולים לגלות את הכוח העליון של ההשפעה – הבורא.

וכך, אנחנו מתחילים לחקור את ההיבט הזה: איך ליצור קשר איתו? ובנוסף, כל אחד מתקדם בהתאם להשתוקקות וההשקעה שלו. הקטן מונע על ידי רצונות קטנים, הגדול על ידי רצונות גדולים. כך אנחנו מגלים את נוכחותו של הבורא, לפי מידת הרצון שלנו לעשות לו נחת רוח. התנאי הזה הוא הכרחי, והבורא לא יתגלה כל עוד אין לנו רצון כזה.

מתוך שיעור על פי המאמר "תורת הקבלה ומהותה", 06.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מדע שהגיעה שעתו
העולם העליון מתגלה בתוך הקבוצה
לכלול בתוכנו את כל הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest