דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שלהבת של אהבה מעל אירופה הגועשת

שלהבת של אהבה מעל אירופה הגועשת

laitman_2011-12-06_3789_w.jpg

כל המטרה שלנו היא לגלות את האור העליון, את הכוח היחיד ששולט בעולם. הרי כל השאר הם רק אמצעים. חוץ מזה, אין לנו שום בעיה בקיום שלנו, מפני שכל רגע, כל מצב וכל סיטואציה בחיים שלנו מוגדרים רק לפי מידת חוסר ההתאמה שלנו לאור. וכך אנחנו צריכים להתייחס להכול, כאל אמצעי לגילוי האור.

יש מצבים יעילים יותר, ויש מצבים יעילים פחות. בכל מצב, הכול תלוי במידה שבה אני מסוגל לקבל את האור בצורה נכונה ולהשתמש בו.

ועכשיו ניצב בפנינו מצב מיוחד: איחוד על פני הפרעות רבות ופערים רבים בין חלקי הכלי הרוחני המשותף שלנו. המצב הזה התאפשר כתוצאה ממאמצים גדולים מאוד ועבודה קשה של המחלקה האירופאית שלנו ושל החברים שלנו מאותן המדינות, שכולם התאספו יחד.

אין בעולם מצב מתוח יותר, שבו הפערים וההבדלים בין חלקי הכלי המשותף הם כל כך גדולים, והמצבים הפנימיים של כל חלק ממנו הם כל כך מתוחים, כתוצאה מהמשבר ומכל מה שקורה. ויחד עם זאת השקענו כל כך הרבה מאמצים בכנס הזה, שבו מתאספים, על מנת להתחבר, נציגים כל כך שונים של מדינות שונות ועמים שונים, שיש להם המון ניגודים פנימיים וחשבונות שונים זה עם זה.

יש כאן ממש "הר סיני" – הר של שנאה הדדית, של ריחוק, של חוסר הבנה וחוסר יכולת לקבל את האחר. הרי כל אחד הוא נציג של חלק נפרד, שפועל כנגד האחר. ואנחנו רוצים להתחבר מעל כל זה. יש לנו הזדמנות מיוחדת, שאינה קיימת באף מקום אחר, באף כנס אחר. בשום מקום אין כזאת מתיחות כמו בכלי המשותף הזה שיתאסף בכנס אירופה.

ולכן אנחנו צריכים לתת לכך דגש מיוחד. מתוך כל הפערים הללו, אנחנו חייבים להרגיש בכל רגע שאנחנו מתחברים מעליהם ורוצים לגלות את השנאה הפנימית, הקרע הפנימי בינינו, הניגודים הפנימיים. כולם נשארים, ואנחנו מבינים אותם, מרגישים אותם ולא מטשטשים אותם. הם גועשים בפנים כמו תבשיל רותח בקדרה. ואנחנו מכסים אותה מלמעלה עם מכסה, ולא מאפשרים לה להתפוצץ, ולא נותנים לה להתקרר. להיפך, אנחנו כל הזמן רוצים להחזיק את האש הזאת, כדי שהיא תהפוך לשלהבת של אהבה.

זוהי אחת מההרגשות שעלינו להרגיש במצב כמו הכנס שעומד בפנינו. ועל אף שבהשוואה למימדים של הכנס בישראל יתאספו שם אולי 20% מאותה העוצמה של הכלי, אבל מבחינת האיכות, שברוחניות היא זאת שקובעת את עוצמת הכלי– זה יהיה חזק יותר וגדול יותר מהכול. גם מבחינת הריחוק, וגם מתוך כל מה שקורה ביבשת הזאת – זהו בהחלט מצב מיוחד.

ולכן אנחנו מאוד מקווים שכתוצאה מהמאמצים שלנו, על פני כל ההבדלים, חוסר ההבנה והריחוק, נוכל לבצע את עבודת החיבור הזאת. יש לנו אפשרות לעלות עכשיו מעל כל הניגודים, "לנעול" את עצמנו מעליהם, ואז, בהתאם לשוני בין העמים והתרבויות – ובינינו, המחוברים זה לזה – נרגיש את עוצמת הכלי, שבו יהיה מספיק מקום כדי שנגלה בו את האור.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 21.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
התקווה של הכנס באירופה
המעבדה המושלמת
אירופה – בית משותף, בעיה משותפת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest