דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 13.06.10

שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 13.06.10

laitman_2008-11-14_sl_shiur_ere

השיעור הוירטואלי נערך מדי יום א', בין השעות 16:00-17:00. נושא השיעור ספר הזוהר, שיעור מס' 26.

תקציר שיעור

ספר הזוהר, אותיות קי"ב – קי"ט:

רוכב על החמור

הלכו. הגיעו להר אחד, כנטות השמש. התחילו דופקים ענפי האילן שבהר זה בזה, ואומרים שירה. בעוד שהיו הולכים שמעו קול אחד חזק שהיה אומר, בני אלקים קדושים, אותם הפזורים בין החיים בעולם הזה, אותם מאורות בני הישיבה, האספו למקומכם להשתעשע עם אדונכם בתורה. הם פחדו, ונשארו עומדים במקומם, וישבו.

במהלך ההתקדמות הרוחנית שלנו נערמות לנו בעיות שונות, אשר גדלות ככדור שלג ונעמדות בפנינו כהר גדול, הר ההרהורים. העבודה הפנימית מובילה לספקות מייסרים, מצד אחד אי אפשר להתנתק מהחיים הגשמיים, ומצד שני, הם כבר לא כל כך מעניינים אותי.

ספר הזוהר מתאר מצבים מטרידים ולא פשוטים, כאשר מתעורר הקול הפנימי ושואל: "אולי עדיף להתרחק עד כמה שאפשר מההר הזה?". עוד בקבלת התורה בהר סיני האמיצים שבעם עמדו קרוב יותר להר, מאשר אלה שהרגישו פחד וספקות ועמדו רחוק יותר. זה אומר שלכל אדם יש גבול משלו, מה שהוא מוכן להקריב, כדי להרוויח את העלייה לעולם הרוחני.

אדם העוסק בחכמת הקבלה, לאחר פרק זמן מסוים, מתחיל להרגיש מבולבול וחסר אונים, ההשראה נעלמת, הכול הופך למשעמם, לא מובן, חסר שמחה. ברגע הזה חשוב מאוד לא לטעות ולא לסטות מהדרך. שום דבר אינו קורה לשווא.

כל המצבים הקשים ביותר מגיעים אלינו מלמעלה, כדי שאנחנו נוכל להשקיע מאמצים בלימוד, בהפצה, בחיבור בינינו, וכך נעלה את חשיבות המטרה בעינינו. עלינו לדרוש מהכוח העליון להעלות אותנו מעל הגבול של חיים ומוות, כדי להתייחס לכל המתרחש מנקודת המבט הנצחית, ולא כאל קיום גשמי קצר טווח. עלינו "לפרוץ" את הגבול הזה, לבטל אותו ולהרגיש את תחושת הנצח והשלמות כאן ועכשיו.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 30.05.10
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 23.05.10
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 02.05.10

One comment

  1. מי הם הארנבים הזקופים שבגן?

     המציאות היא סוביקטיבית, אך החוויה הרוחנית והמקומות והמדרגות מורגשות לכל נשמה כאוביקטיביות, אחרת לא יכולנו ללמוד את הדרך, מרגישה בתוכי, כלומר גם אתה מרגיש בתוכך,כי אנו אחד

    להסכים לחושך, זה מאד מפחיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest