דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בפותחי את הדלת אל החופש

בפותחי את הדלת אל החופש

laitman_2009-07_0181_70.jpg

שאלה: לא מובן לי כיצד בדרגה הראשונה של הסתר כפול, האדם יכול לבצע זדונות (כפי שכתוב בהקדמה לתלמוד עשר הספירות, סעיף נ"ח)? הרי הוא אינו רואה את הרוחניות, ובכדי לבצע זדון, צריך לראות מה שעושים.

תשובתי: חכמת הקבלה אומרת שאתה כבר מלכתחילה פושע, אתה נולדת כזה. כולנו פושעים! אך לא נדרש לכלוא אותנו, הרי אנחנו כבר נמצאים בעולם הזה כמו בכלא. כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה לגלות שאנחנו פושעים, שאנחנו נמצאים במאסר, ושהמצב הזה ניתן לנו מלכתחילה. אם מישהו רוצה לצאת מהמצב הזה, בבקשה, הדלת פתוחה! אך כדי לצאת, עליך לשנות את עצמך, זה הכול.

הזדונות והשגגות הם גילוי של עד כמה אתה מנוגד לבורא. אם אינך מגלה אותם, אין שום זדונות ושגגות. זהו שלב שנקרא "הנהגת שכר ועונש". שכר זו אפשרות לבצע השפעה! עונש הוא חוסר היכולת להשפיע. זדון הוא תוצאה של הסתר כפול, ושגגה היא תוצאה מהסתר רגיל. הסתר אחד הוא על זה ש"אין עוד מלבדו", והסתר כפול הוא על זה ש"הוא טוב ומטיב". אם אנחנו טועים בשניהם, זה נקרא זדון. אם טועים באחד מהם, זה נקרא שגגה.

לכן קל יותר לתקן טעויות. על ידי תיקון הטעות אנחנו מתקנים חצי זדון, ואז קל יותר לתקנו סופית, הרי מזדון הוא הופך לשגגה. למעשה, אנחנו תמיד מתקנים את הטעויות שלנו, הרי גם הזדונות תחילה הופכים לטעויות ורק אחר כך הם מקבלים תיקון, כשאנחנו מתחילים לקבל בכוונה על מנת להשפיע. זה כבר לא נקרא תשובה מיראה, אלא תשובה מאהבה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 13.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
אל תפחדו מטעויות
הצדקת הבורא
מה זה "חטא" ברוחניות

One comment

  1. שלום לרב לייטמן, מזה שנה וחצי אני לומדת קבלה ותודה לאל ולכם יש לנו מקום שפוי להיות בו ולהשתייך אליו . מבינה המון בדרך הנכונה רציתי לשאול בבקשה: לרוחניות אין זמן אז מדוע בכל זאת תהליך התיקון הוא במשך ששת אלפים שנה ? כלומר הקציבו לנו זמן לתהליך בעוד שברוחניות אין זמן לפי הבנתי? תודה אוהבת המון .

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest