שיעור הקבלה היומי 11.08.10

laitman_32_100.jpg

חלק א': כתבי רב"ש, כרך א', מאמר "יש תמיד להבחין בין תורה לעבודה"

המשימה שלי היא לרכוש רצון, לרצות להיות המשפיע. אז יגיע האור ויבנה בתוכי את תכונת ההשפעה.

חלק ב': זוהר לעם, פרשת "שופטים", אות י'

עליי לפתוח דלת קטנה בלב. אומנם אני מעדיף את דרכיו המפותלות של השכל, אך למעשה אין דרך אחרת.

חלק ג': כתבי בעל הסולם, "תלמוד עשר הספירות", כרך ו', חלק ט"ו, עמוד א' תתכד, אות ד"ה

כדי להוליד משהו חדש, צריך להוליד את עצמך במדרגה החדשה.

חלק ד': כתבי בעל הסולם, הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות, אות ט'

תכונת ההשפעה היא נחלת הכלל, אותה ניתן להשיג בעזרת הערבות, הקשר החדש שאנו בונים בינינו.

שיעורים נוספים במדור: שיעור הקבלה היומי

One comment

  1. כבוד הרב,

    תודה לך מקרב לב, לך ולכל תלמידך ,על מפעלכם העצום וההסטורי.

    אני לומדת מזה כשנתיים וחצי ב"קמפוס קבלה לעם" ,צופה בשעוריך המאלפים בערוץ 66 ומאז 2008 משתתפת, בכל הכנסים וערבי איחוד. שמעתי היום את שעור הבוקר שלך ואת הנגיעה  בנושא העמוק -ריקוד ומוסיקה כאמצעי חשוב ועליון להתכללות ולחיבור. דברת על כך שמקובלי כל הדורות נהגו לרקוד ולשיר עד כלות כל  הכוחות. ואכן, ברוב המקרים, אותה סגולה הטמונה  במוסיקה ובריקוד והכח  המחבר שבהם , באים לידי ביטוי במלא עוצמתם בכנסים ובערוץ 66 .  אך לעניות דעתי, לא כל מוסיקה שמושמעת בכנסים ובערוץ אכן משרתת את המטרה הנעלה הזו .אני סבורה  שעלינו לבחון את הנושא  ביותר רגישות . מקובלי הדורות שרו ורקדו למוסיקה ונגונים שהושמעו בקולותיהם , בידיהם ,ברגליהם,  בכלים מזדמנים ובאמצעים פשוטים. ודווקא בכך היה כוחה העצום של המוסיקה הזאת .   יש להבחין בין התעלות ושמחה "עד דלא ידע" תוך התבטלות והתחברות לכלל,לבין התלהמות והרעשה, של מוסיקה חודרנית ומחרישת אוזניים שאינה  מביאה כלל וכלל לחיבור והתכללות אלא להפך, יש בה הרבה אגו חזק ואכזרי של המבצעים המשליט עצמו על הכלל ומשפיע להתרוקנות ,לניתוק, בדיוק כמו  סם ממכר . ניגוני בעל הסולם בשירתו של הרב"ש ונכדו (מהדיסק של מוסיקה קבלת בהוצאת בני ברוך) הם דוגמא מאלפת למוסיקה המביאה לדביקות ולקטנות. גם מוסיקה וריקודים אתניים המושמעים מדי פעם על ידי חברנו מכל קצוות תבל ובכלל שירים עממיים פשוטים   שמרחיבים את לב כולנו, מקטן ועד גדול ,יכולים לשרת נאמנה את מטרתנו לחיבור והתכללות .  אני סבורה, שכפי שהטכסטים, שלהם מולחנת המוסיקה בערוץ ובכנסים ,נבחרים בקפידה וברגישות על ידך ועל ידי תלמידיך, כך גם  יש לקיים אותו סוג של התבוננות ובחירה של קטעי המוסיקה המושמעת .יש למנות לשם כך אנשים מבני ברוך שיש להם יכולת והבחנה, ריגשית ומקצועית-מוסיקאלית עמוקה. יש לזכור כי בכפיפה אחת עם  ניצוצות קדושה הטמונים במוסיקה , קיים גם כח שלילי והרסני ויש להתכוון ככל שניתן לעלות מעל הכח הזה ולהפך את כיוונו מהשלילי לחיובי. בואו נבחר "סביבה מוסיקאלית" שתעזור לנו להגיע למטרה שאליה אנחנו כל כך מבקשים להגיע ביחד.

    אשמח ליעץ ולעזור.

    פרופ' בטי אוליברו-מוסיקאית

    אוניברסיטת בר אילן  

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest