דף הבית / אהבה / זוגיות / מה יעזור לשמור על המשפחה?

מה יעזור לשמור על המשפחה?

laitman_2009-03-18_8399_70.jpg

לשמור על המשפחה יכולה לעזור רק חברה חזקה, אשר תחזיק את שני בני הזוג בכיוון הנכון של ההתפתחות הרוחנית, כי הם עוברים מצבים שונים, גם עליות וגם ירידות. באופן כזה, שהם חלק מהחברה הזאת ויבינו שלא ניתן להתקדם רוחנית ביחידות, חייבים להיות בזוג.

החברה העתידית תדאג באופן רציני ביותר לקשר בין בני הזוג. לשם כך נחוצה לנו השפעת הסביבה. כבר קיבלנו מספיק מכות מהטבע בכדי להבין שאנחנו חייבים להשׂיג עימו איזון ושיווי משקל. ולשם כך ישנו הצורך להשׂיג יחס טוב בינינו, אז ההרמוניה הזאת תחזור אלינו בטוב והכול יחזור לסדר התקין: החום, הקור, השׂדה המגנטי, אלף הפרמטרים השונים, הכול יבוא לידי איזון. תהיה הרגשה כאילו העולם הזה הוא פשוט גן עדן (אפילו ברמה הגשמית)!

לשם כך צריך להשיג שיווי משקל ואיזון, זהו תנאי פשוט מאוד, להימצא בקשר הדדי בכל התחומים, בכל הרמות: דומם, צומח, חי ומדבר. ואחד מהתנאים האלה, הקשר הנכון במשפחה. המקובלים לא קיבלו תלמידים שאינם נשואים ללימוד חכמת הקבלה, הרי גבר ללא אישה זה רק "מחצית הגוף". ו"מחצית הגוף" לא ניתן לתקן. בעבר התנאי הזה היה חמור ביותר. היום הכול נהיה חופשי יותר וכולם רשאים ללמוד, מאחר ואנחנו נמצאים בתקופת מעבר, ואיננו יכולים לחייב את בני האדם להתחתן, זה מעל לכוחם.

יגיע הזמן, ואני מקווה שבקרוב, והדור הבא יבין שכדי להשיג איזון עם הטבע, דרוש לנו סדר גשמי, משפחה. אך לשמור על המשפחה ניתן רק על ידי איחוד בהשתוקקות אחת למטרה רוחנית אחת. הקשר בין בני הזוג ברמה הגשמית של היומיום: ילדים, משפחה, משק הבית, כבר אינו מסוגל להחזיק את האנשים יחד. האגואיזם גדל בכזאת צורה, שכל זה כבר אינו קושר את בני האדם יחד. לכל אחד יש עבודה, הוא מסוגל לשׂכור לעצמו דירה ולספק לעצמו את כל צרכיו.

האדם היום מרגיש את עצמו יחסית עצמאי, אינו נצרך לתמיכת האישה והילדים, לשם כך יש לו סופרמרקט, טכנולוגיה מודרנית, קופות חולים. זה כבר לא כמו שהיה בעבר, כשללא המשפחה הוא פשוט היה הולך לאיבוד. רק מטרה עליונה שמתעלה מעל לדרגה הבהמית, עד לדרגת האדם (אדם מהמילה "דומה", הדומה לבורא), המגלה לנו נצחיות ומעלה אותנו מעל לחיים והמוות הגשמיים, מסוגלת לספק איחוד פנימי ורוחני במשפחה. אך היום, זה עדיין לא בכוחו של כל אחד ליישׂם זאת.

מתוך שיעור בנושא "אקטואליה באור הקבלה", 10.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
משפחה על בסיס רוחני משותף
כיצד לשמור על קשר עם ילדיך?
אהבה, משפחה ומטרת הבריאה

2 comments

  1. מה קורה אם אחד מבני הזוג מחובר למטרה של השגת רוחניות ובן הזוג השני לא? האם המשמעות היא פירוק המשפחה כתוצאה בלתי נמנעת?

  2. כבודי רונית

    מועדים לשמחה אתמול היה ערב נשים מאוד נהנאתי ערב איחוד שירבו הרבה ערבים כאלו כבר מחקה ליום האיחוד הבא לחיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest