דף הבית / אהבה / זוגיות / שיבין את נשמתי!

שיבין את נשמתי!

heart.gifשאלה: בעידן המודרני כל אישה המגדלת ילדים יודעת שהיא גם מגדלת 'ילד גדול' יותר, בלי לפגוע בכבודו של אף גבר. נדמה לי שהרגשה כזו גורמת לנשים, מחד, ליכולת לסבול ולשרוד גבוהה יותר, אך מאידך הסבל הנשי אינו מורגש במידתו הנכונה, כדבריך. נדמה לי שבהתנהגות זו יש מה שמכנים 'גול עצמי'. אם הנשים אמורות להעלות את חסרונן ודרישתן לרוחניות דרך הקבלה, איך ניתן בפועל ליישם זאת? הרי יש אטימות די גדולה מצד הגברים לצרכי האישה. הרבה גברים מרגישים שבזה שהם מפרנסים את התא המשפחתי יצאו מכלל חובה נוספת. אשמח להתייחסות נוספת ע"פ חוכמת הקבלה, מה צפוי לנו בעניין ואיך לכוון נכון את החיסרון שהלב האנושי יקשיב ויתאחד.
תשובה: החלק הגברי חייב לפתוח את ליבו לציפיות נשיות נכונות, בכדי להרגיש את ההשתוקקויות הנשיות לרוחניות (בדיוק כפי שמסמלת התמונה המשותפת מקונגרס הקבלה האחרון שערכנו בישראל, בה נשים מקיפות את הגברים). לשם כך ייסדנו ב"בני ברוך" מחלקה – "קבלה לנשים" – ואני מבקש מכולם, כולל גברים, לקחת חלק פעיל בה (women@kab.info). בעבודתכם במחלקה זו תוכלו לפתח תוכניות לימוד לנשים וילדים, מאמרים, תוכניות טלוויזיה, ותקבלו רצועות שידור בזמן הטלוויזיה שיהיה ברשותנו. התחילו לחשוב איך לאלץ את הגברים לבצע את ייעודם!
דרך אגב, ביקשו ממני לשים תמונה של הבת הקטנה שלי (היא עושה דוקטורט על בעל הסולם)
kfaryarok_small.jpg

13 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היא נשואה?

  2. תלמידה מתמידה

    שלום לרב ולקוראים,
    בתשובתך כתבת שהחלק הגברי חייב לפתוח את ליבו… איך עוזרים להם לעשות כך? אני מרגישה שיש כאלה שהנקודה שבלב התעוררה אצלם, אבל מה, מפחדים! מפחדים ממשהו חדש, מפחדים משינוי, אולי גם מהסטריאוטיפ שקבלה זה משהו שקשור לדת ויחייב אותם למנהגים מסוימים. בקיצור, אשמח אם יש לך המלצות איך לעודד אנשים שמחפשים, האם זה בסדר להניח להם להעביר שנים בבדיקת תורות שונות או שאפשר לקצר עבורם את הדרך?
    אשמח לעצות הרב ולשיתוף הקוראים מה דעתם

  3. כשהצעת לנשים להכין מכתב לגברים, אמרת שלאחר שנכתוב להם, הם יצטרכו לענות לנו במכתב משלהם, במה הם יוכלו להבטיח לנשים את הפרנסה הרוחנית.
    שמעתי מנשים רבות שההתעסקות בהכנת המכתב היתה עבודת בירורים טובה מאד.
    אם הגברים יקבלו את הצעתך לכתוב מכתב לנשים, בטח נזכה מכך כולנו.

  4. בתור אחד מהחלק הגברי. אני מבין אותך ואת הרבה נשים אחרות שההשתוקקות שלהן לרוחניות הרבה יותר חזקה מאשר אצל הגברים, את זה אני מזהה על עצמי ביחס לנשים שלומדות קבלה וזה מתבטא בעיקר בפעולות ההפצה וברצון עז להתקדם. אך מה שתוקע אתכן ומונע מכן להתקדם זה אנחנו, מפני שקשה לגברים להתחבר ביניהם, כנראה בגלל שהאגו שלנו קשה יותר. כעת איני ראוה דרך חוץ כמו שהרב המליץ לכן בקונגרס, ליצור גוף נשי אחיד וחזק שיתמוך בחלק הגברי וידחוף אותנו קדימה. לפי מיטב הבנתי דבר זה צריך לבוא לידי ביטוי בעזרה ובפיתוח הנושא של ההפצה, עם זה יבואו יותר גברים ללימוד של חכמת הקבלה וכאן הנקודה החשובה. היות וכמות הגברים שילמדו קבלה תגדל, כך גם יהיה להם קל יותר להתחבר יחד. כי כמות המשתתפים צריכה להשפיע על איכות היגיעה להתחבר, כך לפחות אני מרגיש על עצמי. תעזרו לנו לעזור לכן. בשם כל הגברים אעשה הכל שזה יקרה במהרה בימינו, המן!

  5. שלום לרב לייטמן
    שיהיה בהצלחה לבת המקסימה שלך עם הדוקטורט והלוואי שבעזרת כתיבתו ופרסומו עוד אנשים יתוודעו לבעל הסולם ויצטרפו לדרכו.
    אמן כן יהיה רצון.

  6. סוף סוף רואים את בתך בקלוז אפ…יחסי

    חמודה 🙂

    עכשיו, הגיע הזמן, שתראה תמונה גם של הבן הבכור, הבת
    הבינונית וכמובן אשתך !

  7. הצעת יעול- שלום כבוד הרב… אולי כדאי שיהיה איזה תלמיד מתקדם שיגיב לכל התגובות\שאלות שבבלוג… וכבודו רק יתקן את מה שראוי להרחבה , הבהרה נוספת או תיקון מצידו. למרות שבאופן אישי, הייתי מעדיפה לקרוא תגובות ישירות מהרב, אך אני מבינה שכבודו עסוק מאוד וזה לא פשוט להגיב כל הזמן לכולם. אז אולי, כדאי שיהיה מישהו שיכול להתפנות לכך ויעסוק בזה, וכבודו רק יעקוב אחר הכתוב בכדיי שלא יווצרו טעויות או אי הבנות.

  8. לאחר הקונגרס קיימת תחושת איחוד, ולפי הרגשתי, ולפי שאלות התלמידים, אני מבינה שקיים חשש שהתחושה תעלם.
    שאלתי:האם הרצון החזק הזה בשמירה על תחושת האיחוד והרצון להתקדם, אין בה אגואיזם צרוף?הלא התחושה והרצון הם אישיים ואילו השגתם היא ע"י השפעה והתחברות?יש כאן פרדוקס!

  9. לרב לייטמן שלום רב,
    מה הן "ציפיות נשים נכונות" ומהו הקשר הרגשי הנכון בין גברים ונשים? יש המון אי הבנה מסביב הענין הזה ובמשך שנים וגלגולים שניסינו לתקשר עם גברים על רגשות, התאכזבנו (בלשון המעטה) אבל עכשין כולנו לומדים קבלה. מעבר לשיחות על פרוייקט המשפחה ועינינים פרקטים, ואנחנו כולנו כלים דקבלה ובתקופת הכנה על מה צריך לשים לב בעיקר? וממה להזהר? לדעתי זה ענין גדול מאד הקשר הזה בין נשים וגברים ובאינטואיציה שלי אני תופסת שזה גורם גדול בהתקדמות של כולנו.

  10. ואני מנצלת הזדמנות זו ומזמינה את
    בתו הצעירה של הרב…ששמה לא ידוע לי,
    לתרום גם לכלי הנשי.

    כל הכבוד למה שאת עושה.
    זו בהחלט תרומה גדולה להפצת דרכו של בעל הסולם,
    אנחנו צריכים מוחות שכאלה.

    את מוזמנת להצטרף ולתרום !

  11. יהודית גמזו

    כבוד הרב שלום
    לאחר שעברתי את"הדרך המובילה" כלומר היתעמקתי בהסברים לגבי מקומי ותפקידי בעולם מנקודות מבט ולימוד שונות פסיכולוגיה אבולוציה רפואה ומדע הגעתי למסקנה שקבלה היא התשובה. נכון להיום הנני לומדת בהרצאות בבר אילן ובצורה אינטיסיבית בכוחות עצמי בעיקר כלומר קוראת בסיפרי הקבלה שאתה כתבת ,בספרי בעל הסולם ,צופה דרך המחשב בשיעורים וחלק מהקבוצה הורטואלית שאלתי – הבנתי שכדי להמשיך את עבודתי ולעבור את המסך עלי להגדיל את הכלי כאשר דרך היעילה והטובה לעשות זאת הינה ע"י התחברות לכלי של האחר החברה האם לצורך זאת לדעתך מספיקה קבוצה ורטואלית או עדיף שארשם ללימודים בקקבוצה שניפתחת בקרוב בקמפוס הקבלה חשוב לי מאוד לקבל תשובה לשאלה זאת מפני שמטבעי קל לי ואני רגילה ללמוד לבד אולם חשוב לי להיתקדם ולהישתפר

  12. יהודית יקרה,
    בעקבות שמך הגעתי לנחום איש גמזו, שהיה רבו של רבי עקיבא,
    וצרפתי קשורית עליו, הנה היא לפניך.
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A0%D7%97%D7%95%D7%9D_%D7%90%D7%99%D7%A9_%D7%92%D7%9E%D7%96%D7%95

  13. אסתר המלכה:)

    כולנו ילדים, ורוחניות מעודדת ילדות!
    להיות תמיד שמח ואקטיבי, זוהי דרכו של המקובל:)
    אישה היא באמת גם אמא קצת……ואני באמת חושבת שהנטייה הזו היא טבעית לחלוטין ומתעוררת מאליה ברגש האהבה אל הבן הזוג.
    ולא כפי שמלמדים אותנו באוניברסיטה למשל, שאישה היא לא יותר אימהית מהגבר. האגו מ ד ב ר …..:)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest