דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / למה רע בארץ? למה אנחנו רעים?

למה רע בארץ? למה אנחנו רעים?

למה רע בארץ? למה אנחנו רעים?

בתו של נהג המונית שהותקף שלשום בראשל"צ: "תראו כמה רוע יש". בשל התקיפה איבד אביה את אחת מעיניו. "מה בסך הכל אבא שלי רצה? לצאת לעבודה ולחזור הביתה. זה ממש מפחיד", היא אומרת…תגובה: נראה לי שבארץ אנשים מאוד רעים ובכלל קשה מאוד לחיות כאן!

התייחסותי: בטבע הכוחות תמיד מאוזנים, כנגד כל כוח מצוי כוח מנוגד. כאשר היינו בדרגה רוחנית לא היו טובים מאיתנו, אך כשנפלנו מאהבת הזולת לשנאת חינם נעשינו גרועים יותר מכולם, כיוון שהאגואיזם שלנו הוא גדול יותר משל העמים האחרים.

כך גם בארץ: איפה שהייתה קדושה (אהבה, נתינה), אחרי החורבן של לפני אלפיים שנה, נותרה רק שנאה. זה מורגש במיוחד בירושלים, במקום ה"קליפות" – עד שהיא תתוקן ותחזור להיות מקום הקדושה.

אי אפשר לצאת מגלות רוחנית (שנאה, אגואיזם) אלא אם מסיימים עד הסוף את תקופת השהייה ב"מצרים" (כינוי למקום "הגלות מרוחניות"). הרי רק במצרים ניתן להרגיש שנאה לאגו, ובעקבות זאת להשתחרר ממנו. נכון להיום העולם כולו ריצה את עונשו במצרים, ומכיר בכך בהדרגה.

(מתוך התוכנית פסח באור הקבלה. לצפייה בתוכנית המלאה: חלק א, חלק ב)

5 comments

  1. איזו שיחה נפלאה בין הרב לאורן, מומלצת בחום.
    תודה רבה לכם,
    באהבה רבה,
    אתי

  2. אז לפי התשובה הנ"ל, ניתן להסיק כי הרשעים הכי גדולים בעולם, מתחת בתוכם פנימה מסתתרים הצדיקים הכי גדולים, ומי שהוא בסדר- אז הוא ככה ככה בעולם האמת. בבקשה, תקן אותי אם אני טועה?

  3. אני חייב להיות פדנטי להחריד (ו"רע") ולציין שהשאלה היא לא ממש שאלה, אלא אמירה.

    התשובה נפלאה, לעומת זאת.

  4. מיכאל לייטמן

    צודק))::
    תיקנתי את הניסוח. תודה על תשומת הלב

  5. אהבתי את החיוך מאוזן לאוזן של אורן כשלייטמן הסביר לו על התענוגים האין סופיים שבעולם הזה ואז כשהוא אמר לו שהרוחניות זה פי מליארד החיוך השתנה למין משהו לא ברור.
    אם אלוהים ציווה את משה שלא להאריך ולפרט את הטוב והעונג שבהשפעה לעם ישראל כדי שלא יגיעו לשם דרך הרצון לקבל אז זה לא קצת לא נכון היה לרב"ש לעשות את זה לך ואתה לנו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest