דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שאלתם? – אני עונה… – 72

שאלתם? – אני עונה… – 72

שאלה מהבלוג באנגלית: כמה שעות ביום אני צריך להקדיש ללימודים: 4 שעות או חצי יום עבודה? לוקח זמן רב לקרוא את הבלוג, למיין את החומרים ולפרש את המאמרים. או שאפשר להקשיב ללב וללמוד מתי שרוצים?

תשובתי: הכי טוב לעסוק בזה בכל הזמן הפנוי, או לפחות בשעות קבועות המיועדות לכך, ללא כל קשר למצב הרוח.

שאלה מהבלוג באנגלית: "במוח האחורי שלנו, יש שמה, כעין מכונה פוטוגרפית [מכונת צילום], המציירת לנו שמה, כל הנראה לנו, ולא כלום מחוץ לנו" (מתוך הפוסט "מקובלים על תפיסת המציאות – חלק ה'"). אז מה נמצא מחוץ לנו?

תשובתי: אין שום דבר חוץ מהרצון. לכן אנחנו מדברים על ההרגשה "בתוך עצמנו", בתוך הרצון, ואילו על מה שמחוץ לו אנחנו לא יכולים לדבר כלל כעל איזשהו "מקום" שקיים.

שאלה מהבלוג באנגלית: אני רוצה לוודא עד כמה הבנתי נכון את הפוסט "כל ההבדל הוא בכוונה".

נניח שקיבלתי מהקבוצה בקשה לכתוב מאמר או משהו דומה. אני מבין שעל ידי זה שאבצע את המשימה אני אמלא את הרצון שלהם. כלומר, יש לי כאן הזדמנות להשפיע לקבוצה. אני נהנה מזה, בדיוק כפי שאנשים נהנים מקיום מצווה. אינני מצפה לשום הכרה, ואני אפילו לא חותם את שמי בסוף המאמר. האם זאת ההשפעה האמיתית ללא כל רצון לקבל משהו בתמורה?

תשובתי: אבל ממלאת אותך התחושה של מה שעשית. הסיפוק הזה הוא השכר שלך, או ההכרה או… אם באמת היית משפיע, היית מרגיש את המילוי של אור ההשפעה. אבל תמשיך בתרגילים שלך, והאור יגיע!

ידיעות קודמות בנושא:
שיעור לכל היום
הציור של האגו שלי
מעשה פלוס כוונה

One comment

  1. לשאלה כמה זמן להקדיש ללימוד ענית "הכי טוב לעסוק בזה בכל הזמן הפנוי, או לפחות בשעות קבועות המיועדות לכך, ללא כל קשר למצב הרוח".
    בנוסף צריך לעסוק בהפצה ובערבות. יש גם התפרנסות וגידול ילדים. האם זמן פנוי הוא כל הזמן שיש לנו לאחר פרנסה וטיפול במשפחה? להקדיש את רוב הזמן הפני ללימוד או להפצה. האם בילוי נחשב לזמן פנוי?
    ובכל זאת מה ההמלצה לסדר עדיפויות: לימודים – הפצה או עיסוק בקידום הערבות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest