זוהר לכל אדם בעולם

שאלה: איך ספר הזוהר יכול להיות באמת "לעם", ולא רק לאנשים שיש להם נקודה שבלב? או שספר הזוהר ללא נקודה שבלב הוא פשוט עוד ספר?

תשובתי: יבוא הזמן שבו כל אדם בעולם יבין שכולנו מחוברים בינינו ברשת קשר מסוימת, כפי שעכשיו זה מתגלה לאנשים משכילים, שמעוניינים לדעת מה קורה בעולם, אלה שעוסקים בזה, לומדים את זה וחוקרים את זה. וישנם אנשים שפשוט יש להם כזאת הרגשה פנימית. ישנם 10% אלטרואיסטים, שמרגישים שכל העולם מחובר הדדית. אבל העובדה שהוא מחובר הדדית עדיין לא מעידה על שום דבר. האדם פשוט סבור שמאחר וכולם מחוברים זה לזה, הוא צריך להתייחס טוב לאחרים.

אבל אם בהתאם למידת הידע שלי על הקשר הכולל אני כבר חייב להפעיל את העולם, ואני רואה שאף אחת מרשתות הקשר בכל העולם אינה פועלת: לא רשת האספקה, לא רשת החינוך, לא התעשייה, לא המסחר – אף צורה של קשר בין בני האדם אינה עובדת – אז אני צריך לדעת איך לתקן את המצב. כלומר, אני צריך ללמוד. מאיפה אני יכול לגלות את זה? איפה אני יכול ללמוד? זה לא כתוב בשום מקום. באיזו אוניברסיטה לומדים את זה? איפה המפה שבה משורטטים כל הקשרים שלי עם כולם? אין דבר כזה!

העניין הוא שהרשת הזאת צריכה להתגלות בינינו. איך היא מתגלה? – כשאנחנו מרגישים בכך צורך קיומי, כי אנחנו הרי רוצים חיים טובים, מסודרים, בטוחים, לנו ולילדינו, ללא אסונות טבע ומכות מכל הכיוונים. אם כן, אנחנו צריכים לגלות את הקשר הנכון בינינו. איך אנחנו יכולים לגלות אותו?

המקובלים אומרים: "בספר המיוחד הזה, שנקרא 'זוהר', כתוב על הקשר הנכון ביניכם. אם אתם משתוקקים לזה, תקראו אותו!". ואז אני פותח את הספר, קורא עמוד אחרי עמוד, ורואה שזה פועל.

האנשים יראו שזה פועל, כי כאשר מסה גדולה של אנשים מתחילה ללמוד, כך זה קורה. בכל מקרה הם יצטרכו להיות מקושרים למקורות הקבליים, לפחות במשהו, כמו שהדתיים קוראים עכשיו את הספרים האלה מבלי לדעת על תוכנם הפנימי. הרי כל התורה מדברת על הקשר בין בני אדם, אבל הם לומדים אותה בגישה אחרת.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 18.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
זוהר – לכל האנושות
הזוהר יעזור לכולם
הספר העיקרי בחכמת הקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest