דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות, 15.01.2014

שאלות ותשובות, 15.01.2014

תשובותיהם של מרצים מ"מכללת קבלה לעם" על שאלותיהם של קוראי הבלוג

שאלה: אם מקור האגו הגדול ביותר הוא באנשים שהם מקבלי ההחלטות בעולם, אז מדוע בכל זאת הפתרון נמצא בעבודה עם הקהל הרחב?

תשובה: הקבלה אינה עוסקת בתיקון הנזק כתוצאה מהאגו. מטרתה אחרת, להביא את האנושות למטרת הבריאה, לדבקות עם הבורא. לכן היא פונה לאנשים שכבר מוכנים לפתח בתוכם במידת מה את התכונה החדשה, את תכונת ההשפעה.

אלה אנשים עם "נקודה שבלב" שרוצים להשיג את הבורא או אנשים רגילים, אבל שמסוגלים להרגיש שבחיבור, בהשפעה הדדית הם יגיעו למילוי יותר גדול מאשר כל אחד בנפרד מהאחרים, על ידי הניסיונות האגואיסטים שלהם. בינתיים, בין מקבלי ההחלטות בעולם, אין אנשים כאלה.

שאלה: אני סטודנטית באקדמיה למשפטים. תמיד חלמתי לעבוד בתחום הזה. חלמתי לסיים תואר, לקבל מלגת לימוד ולעשות משהו מועיל בתחום. אבל תוך כדי הלימוד של חכמת הקבלה, המוטיבציה החלה לרדת.

אתה אומר שחייבים ללמוד ולעבוד כדי לספק הכרחיות לעצמנו ולמשפחתנו. אבל עם מוטיבציה כזאת אני לא מסוגלת אפילו לקום מהמיטה, שלא לדבר על כל השאר. תגיד בבקשה, האם המקצוע שלי יכול להיות לכם לעזר? מה אני, כעורכת דין, יכולה לעזור בקבלה? מצפה לתשובה בקוצר רוח.

תשובה: עורך דין יכול להביא תועלת רבה לקבלה, כלומר, להפצתה. אנחנו ארגון חינוכי עולמי גדול שפועל בכיוונים שונים, וליווי משפטי הוא פשוט הכרחי. אבל זה לא מבטל את הצורך להרוויח ולספק לעצמך ולמשפחתך את ההכרחיות היומיומית.

זה נורמלי שאת עוברת תהליך של הערכה מחודשת וכתוצאה מזה ההעדפות האגואיסטיות הקודמות נעלמות. כך מראים לנו מלמעלה מאיזה חומר קורצנו. לוקחים מאיתנו מעט הארה אגואיסטית וכבר אין כוח לכלום. עכשיו חייבים ללמוד לשאוב אנרגיה ממקור אחר, מהקבוצה, מהסביבה שבנויה נכון, שבתוכה האדם מרגיש קשר עם הבורא, עם תכונת ההשפעה. לכן, כל מה שדרוש הוא להתכלל יותר בתוך הקבוצה ושם יימצא הפתרון לכל הבעיות.

שאלה: מה ההבדל בין דיכוי הרצונות והרגשת הייסורים מזה שהגוף נהנה?

תשובה: הרצון בעצמו לא טוב ולא רע. הכול תלוי בכוונה שמלווה את הרצון. לכן, חייבים לתקן דווקא את הכוונה. ולשם כך, חייבים קודם להגיע להכרת הרע בתוך הקבלה האגואיסטית, בתוך התענוג לעצמי ולא לטובת הבורא. הכרת הרע, הכרת הריחוק והשוני מהתכונות של הבורא מעוררת ייסורים אבל מובילה לתפילה, לבקשה לתיקון הטבע שלנו.

שאלה: רווקים הם החלק השבור ביותר בבריאה. הם כבר לא ילדים, אבל עדיין לא מצאו את החצי שלהם, לא הפכו להיות הורים או שהם כן הורים אך בגלל האגו שגדל, החליטו לשבור את המסגרת שהיו בה ועכשיו נמצאים במצב לא ברור. כיצד במצב החדש אפשר להשלים את החינוך של בני הזוג לעתיד בגילאים שונים ומרקעים שונים? ממה צריך להתחיל?

תשובה: האנושות עוברת עכשיו משבר שמתבטא בצורות שונות ביותר, כולל עלייה במספר האנשים הרווקים שלא הצליחו לבנות משפחה. זהו משבר אינטגרלי ומורכב. אי אפשר לקחת חלק ממנו ולתקן. גם התיקון צריך להיות אינטגרלי, שפועל על כל היחסים בין האנשים, בנייתם המחודשת על מנת להשפיע. החדרת החינוך האינטגרלי יביא לשינוי בערכים, לבדיקה מחודשת של המוסדות השונים כולל מוסד המשפחה.

שאלה: מדוע אנחנו מאנישים את הבורא, משווים אותו לעצמנו ולא מנסים להיות דומים לו?

תשובה: החשיבה שלנו אסוציאטיבית, אנחנו לא יכולים לתאר לעצמנו משהו שנמצא כולו מחוץ לניסיון הרגשי שלנו. אבל תכונת ההשפעה, תכונת הבורא בדיוק כזאת. לכן, עד שבאדם לא תתעורר "נקודה שבלב", הוא ידבר על הכוח העליון ויתאר אותו ככוח אגואיסטי בדומה לעצמו.

שאלה: כיצד אפשר להבין איזו פעולה גשמית מקרבת אותי לבורא ואיזו פעולה מרחיקה אותי ממנו?

תשובה: אם הפעולה גורמת לחיבור הקבוצה ודרכו לחיבור של כל העולם, אז היא מקרבת לבורא. ואם הפעולה מביאה לפירוד, אז היא מרחיקה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest