דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לימוד האור מתוך החושך

לימוד האור מתוך החושך

שאלה: למה הדרך שלנו להשגת הטוב, היפה והשלם צריכה לעבור דרך גילוי הרע של הטבע שלנו? וחוץ מזה, אנחנו בהתחלה אפילו לא מבינים שהרע הזה נמצא בנו, אלא רואים אותו באחרים, עד שלבסוף הופכים אותו לעצמנו. כל הפגמים שאנחנו רואים באחרים הם כתוצאה מחוסר תיקון עצמי. אם אני רואה באחרים תכונות רעות, זה מעיד על כך, שהרע הזה תמיד היה בי ועכשיו התגלה לי. ואני צריך להפוך את האשמה לכיוון שלי, כלומר להבין שזה החיסרון העצמי שלי ולתקן אותו בתוכי.

אבל למה הבורא מגלה לי את הרע בצורה כזאת?

תשובתי: אם אני מכין את עצמי על ידי הסביבה, הלימוד, המורה, המקורות, לזה ש"אין עוד מלבדו", אז את כל החסרונות והרע שאני רואה באחרים, אני מייד מסוגל לשייך לעצמי. כי נאמר, "כל הפוסל במומו פוסל". ואז אני אוכל לשמוח בכל "הרשעים שמתגלים בי". אם הם התגלו, זה סימן שאני מסוגל לתקן אותם ולהפוך אותם לתכונות טובות על ידי החיבור עם החברים ו"תפילת רבים".

כך אני אשמח לכל הרע שמתגלה באחרים ובי. אני לא "אוכל את עצמי" על איזה שהם אירועים או טעויות שעשיתי בעבר או בהווה, אלא מייד אבין שזה התגלה כדי לתקן את הרע.

הכול תלוי בחיבור בינינו שמאפשר להחזיק כל אחד ואחד בהכנה ובכוונה נכונה, במצב הנכון, כדי שאני אהיה מייד מוכן לקבל כל רע שמתגלה בצורה נכונה.

יוצא, שכל ההפרעות, גילוי הרע בי או באחרים, הטעויות שנעשו ובירור השבירה, הם אמצעים להתקדמות.

הטעויות הן לא אשמתי, אלא נשלחו לי בכוונה כדי לעזור לי להתקדם. הבורא ברא את כל הרע, את היצר הרע. ואני צריך רק לגלות אותו, ללמוד ממנו, לדרוש את התיקון ולראות איך הבורא מתקן אותו. ומכל הצורות ההופכיות האלה: של הרע שלפני התיקון שלי ושל הטוב אחרי התיקון, בפערים האלו אני לומד על האור מתוך החושך.

הכול תלוי במידה שאנחנו הכנו את עצמנו לקבל את כל הגילויים ה"רעים" בצורה טובה ונכונה. רק צריך כל הזמן לא לשכוח, שהכול בא מהבורא ורק כדי לעזור לנו להגיע לתחושה ש"אין עוד מלבדו".

מתוך סדנה, 19.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שיחה אחד על אחד
נקודת תצפית גבוהה ביותר
קילומטרים של שולחן ערוך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest