דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 123

שאלות ותשובות – 123

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: לאחרונה מעסיקה אותי השאלה: כיצד בדיוק מורגשת השנאה ברוחניות? את מה או את מי אני אשנא? כיצד ניתן להתעלות מעל זה, ומדוע עשרת בעלי הזוהר שנאו זה את זה?

מתי כבר נעבור את המחסום הזה…? מה לעשות אם מטרתו של הבורא, הצורך בקבוצה וכולי לעיתים קרובות פשוט מעצבנים אותי? מעצבנת אותי חוסר הבהירות שלפני המחסום. נראה לי שגם אחריו לא קל, אך ישנה כבר ההכרה של מה שאתה עושה, מה נכון ומה לא, ולא כפי שעכשיו. האם אני צודקת?

תשובה: לא צריך לחפש שנאה, חפשי אהבה לחברים, תגדלי אותה. וכל ההתנגדות של האגואיזם שתתחילי להרגיש יחד עם זה – זו השנאה. ככל שתעבדי יותר על אהבה לחברים, כך תרגישי יותר בחדות שאין בך את האהבה הזאת. ולהתעלות מעל זה אפשר רק על ידי תמיכה הדדית, על ידי כוח הערבות בקבוצה. ואותו הרגע שכוח הערבות מעלה אותך מעל כוח השבירה, יהיה מעבר המחסום. אז אם את רוצה לזרז את המעבר הזה, תשקיעי מאמץ מירבי באהבת חברים.

שאלה: מצבי בנאלי. נפגשתי עם בחורה, היא בהריון. אני מוכן לקחת אחריות, להיות אבא לילד ולהיות בעל. אך נוצר מצב, שאני מרגיש שהיא הייתה צריכה ממני את הילד יותר מאשר את היחסים. היא לוקחת דוגמה מאמא שלה, ואומרת שהיא יכולה לחנך אותו בעצמה. מה לעשות? להסכים לתפקיד של אבא, או לחפש יחסים אחרים, בהם במקום הראשון יהיו הבנה הדדית ורגש חם בין בני הזוג? מה אומרת על כך התורה שלכם?

תשובה: צריך להתחשב באינטרסים של הילד, והוא זקוק למשפחה שלימה, אבא ואמא. חבל שהחברה שלך אינה מבינה זאת. תנסה לתת לה לקרוא את החומר שלנו על חינוך הילדים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest