דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות, 05.08.2012

שאלות ותשובות, 05.08.2012

תשובותיהם של מרצים מ"מכללת קבלה לעם" על שאלותיהם של קוראי הבלוג

שאלה: אנחנו גברים ממדינות שונות שבנינו קבוצה וירטואלית בשם "אחדות", שנפגשת ב- TeamTalk. אנחנו מקיימים מפגשים, סדנאות, קוראים את הבלוג שלך. אתמול נכנסה אישה לתיקיה הווירטואלית, ככל הנראה במקרה. היא הקשיבה לנו בשקט, ולאחר מכן, בפשטות ובחכמה כתבה תגובה על דבריך.

אנחנו הרגשנו טיפשים, מפני שככל שהשתדלנו אף אחד מאיתנו לא הצליח לנסח זאת טוב יותר. אחרי הפגישה המשכנו לדון על מה שקרה. נאמרו דברים כאלה שהאישה בקלות ובצורה מכובדת "שמה אותנו בכיס הקטן". השאלה היא, האם כדאי לאפשר לנשים להיכנס לחדר צ'אט שבו מתקיים המפגש הווירטואלי לגברים בלבד?

תשובה: בעצם, כן, אפשר. אחרת, כיצד תרגישו שאתם לא שווים שום דבר? ובלי הרגשה כזאת כיצד תתקדמו? כל מקרה פרטי תלוי בנושא הפגישה ובהרכב המשתתפים שפורסם.

שאלה: מזה שנה אני מודאג מהעובדה שאשתי אינה מצליחה להרות. שנינו כבר עברנו מזמן את גיל שלושים, אך עדיין אין לנו ילדים. בזמנו לא הבאנו ילדים, ועכשיו אנחנו משלמים על כך. אשתי כל הזמן חולה במחלות נשים. כל חודש אנחנו מצפים להריון, אבל הוא לא קורה. גם אני וגם אשתי מתוחים מאוד. אני לומד באקדמיה הווירטואלית לקבלה קרוב לחצי שנה. בקשתי אליך, תציע לי מה עליי לעשות, אילו שינוים פנימיים אני חייב לעשות כדי להיות אבא.

תשובה: אין צורך לדחוק את עצמך לפינה. חרדה כזאת כשלעצמה, במיוחד אצל נשים, מונעת מהן להיכנס להריון.

לכן, חובתך, קודם כל, ללמוד לשמוח ממשפחתך, מאשתך – כפי שהיא עכשיו. שמחה, כפי שאנחנו לומדים – זהו סימן לחיים, הוא תנאי הכרחי להם.

בנוסף, כדאי מרגע זה להתחיל לחיות חיים משותפים כך, שכל פנייתך לאשתך תהיה עם תשומת לב המופנית אליה, על מנת לאפשר לה להבין שאתה אוהב אותה, אוהב דווקא אותה ולא את "מנגנון הילודה".

על העקרונות העמוקים של התיקונים ההכרחיים הללו אנחנו לומדים בקבלה: ראשית, רצון טבעי להוליד ילדים וכל התנאים לכך קיימים רק בחלק הנשי של הבריאה, אצל האישה, לכן, אסור שהן תהיינה מוטרדות ומקופחות בגלל המוסכמות החברתיות או הדעות הקדומות בחברה המודרנית. שנית, עבור הנברא, כל גילוי מצד הבורא, "תשומת לב" מצידו – זהו מקור החיים. אותו הדבר גם ביחסים בין גבר לאישה, היא כנברא מצפה מהגבר לאור, כל מילה ופעולה מצד הגבר היא תופסת כסימן של תשומת לב או חוסר תשומת לב כלפיה, בהתאם לכך זה מעלה או מוריד את חיוניותה ואת היכולות והכושר הטבעי שלה.

שאלה: מאוד מדאיגה אותי שאיפתה הבלתי מוסברת של בתי לבנות משפחה עם אדם שחונך במשפחה מוסלמית עם השקפות עולם שונות, שאינן נתפסות על ידי, וזאת האמת המרה… האם יש שיטה להשפיע עליה?

תשובה: כבר מגיל 11-12 ילדים יוצאים משליטתם הישירה של הוריהם. וזה טבעי. לאימא אין שיטות להשפיע על בתה הבוגרת.

שאלה: כיצד אתה רואה הגשת מועמדות לפרלמנט המדיני כשיטת הפצה, ובמהלך מערכת הבחירות השתתפות בדיונים שונים ("שולחנות עגולים") יחד עם פוליטיקאים?

תשובה: בינתיים, באופן שלילי. מכיוון שאחד הכללים של השיטה שאנחנו מציעים לעולם בשם "שולחן עגול", הוא שכל המשתתפים מוותרים זמנית על עמדתם הפרטית ומחפשים בעיות משותפות ופיתרון משותף לכולם. ובאותו ה"מרוץ" ואפילו הקרב בין האגו של כל אחד במערכות הבחירות המודרניות, כל הבעיות המשותפות מנוצלות כהזדמנות לקידום אישי בלבד.

וגם אם מטרתה של ההשתתפות היא לפרסם את רעיון הערבות, ספק אם באווירה של מרוץ לפני הבחירות ניתן להקשיב לרעיונות, מפני שעוקבים רק אחרי דבר אחד – מי ינצח.

שאלה: האם ספרו של דניאל אנדרייב "שושנת היקום" שייך לקבלה או לא?

תשובה: לא.

שאלה: אתה מדבר על רצונות ברמה הבהמית (אוכל, מין, משפחה) ומעולם לא הזכרת רצון למנוחה שיש גם בעולם שלנו. לאיזו דרגה הוא שייך?

תשובה: הרצון למנוחה, הוא כמו מילוי כוחות לפני פעילות בעתיד, אינו שייך לשום דרגה, הוא מופיע כאשר הרצונות להתמלא נחלשים.

הרצון לשלווה הוא דבר אחר. כפי שנאמר: "אור עליון פשוט נמצא במנוחה מוחלטת". אבל זה לא אומר שעל ידי שכיבה בלי לזוז אנחנו דומים לאור העליון. להיפך. בעוד שבעולמנו אנחנו מתארים לעצמנו שלווה כחוסר תנועה, ובעבודה הרוחנית של האדם – שלווה זאת תנועה עם תאוצה מתגברת.

שאלה: מה אתה יכול לומר על ישו? האם הוא באמת היה קיים? האם גם הוא היה מקובל?

תשובה: בכתבי המקובלים שחיברו את התלמוד ישנה תזכורת על כך שאדם זה היה תלמידו של המקובל יהושע בן פרחיא, והמורה גירש אותו בגלל דיבורים שנראו לו לא ראויים.

שאלה: תגיד בבקשה מהם השורשים הרוחניים לתופעה כמו משיכה של אדם לחיות ולצמחים? והאם יתכן שלמקובל יהיה למשל כלב והוא יאהב אותו או שהוא יעסוק בגידול צמחי בית? או שלאור ההבנה מהיכן הכול נובע, בשבילו זאת מדרגה שהסתיימה?

תשובה: שורש – הרגשת קרבה לדרגות הרצון. בו בזמן פועל גם הרצון לשלוט, מכיוון שאדם בכל מקרה מרגיש את עצמו "גדול" בקשר איתם.

מי שלומד קבלה יכול לעסוק בכל דבר שמקובל בחברה שבה הוא חי. להבין מאיזו מדרגה מגיעים הרצונות ולעלות לשם, להשיג אותה, אלה הם דברים שונים. כשהוא עולה למעלה מהמדרגה אז עבורו היא "הסתיימה".

שאלה: האם הרגשת הזולת בתוכי נכונה, אני מסתכל על מעשיהם של אנשים ורואה בהם את עצמי, את המעשים האפשריים שלי – רעים או טובים, יחד עם זאת, מתעוררת הרגשת מחילה והבנה כלשהי, כמו אימא לילד. האם כדאי להיאחז בהרגשה הזאת?

תשובה: אסור להיאחז במצבים. זה באמת לא רע בצורה כזאת לעבד מצבים שונים שלך "על אחרים", אבל לא כדי להרגיש קירבה פסיכולוגית, קל וחומר, לא כדי להרגיש עליונות.

דבר שבאמת כדאי "לצרף" לתצפיות אלה, זהו חיפוש אחר השורשים הרוחניים של התנהגות זאת או אחרת. מפני שבזמן שזה קורה לי – האגו שלי בדרך כלל אינו מאפשר לי להביט, כפי שמקובל בניסוי, מהצד, וכאשר אני רואה את עצמי באחר, אז אני יותר משוחרר מאחיזת האגו שלי.

שאלה: מה לעשות כאשר השנאה לבורא מתחזקת מיום ליום ואינה פוסקת? לאן לכוון את השנאה שלי?

תשובה: אסור לכוון שנאה ולכוונה מחדש, היא הרסנית בכל מקרה. גם אם תנסה לכוונה לכיוון האויב האמיתי – לאגו שלך, אתה עלול "לפספס" ולכוונה לתכונות הפסיכולוגיות שלך, ואסור לעשות זאת.

את השנאה ממיסים בעזרת האור, האהבה, ובהיותה נמסה בתוך האהבה, היא מכפילה אותה בהמון פעמים. ואין לנו מקור אחר לאור פעיל, מלבד פעולות חיבור בקבוצה, בכלי העולמי, בסדנאות ובכנסים שלנו.

לכן, תשתדל לא לפספס אותם, תתכונן כראוי לקראתם, תשמור בדיוק על הכללים שלהם, תשקיע מעצמך בהם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest