דף הבית / אהבה / זוגיות / הנכם מוזמנים להירשם לארגון "שומרי משפחה"

הנכם מוזמנים להירשם לארגון "שומרי משפחה"

שאלה: מהם היסודות שעליהם אני צריך לעבוד ביחסים בתוך המשפחה?

תשובה: היסוד שלי – זה האגו שלי, הרצונות שלי. היסוד של אשתי – זה הרצונות, התכונות, הדחפים שלה, העולם הפנימי. עליי להתעלות מעל העולם הפנימי שלי, ולרכוש את העולם הפנימי שלה, כדי שיהיו בי שני העולמות האלה.

אני רוכש את הרצונות שלה כדי למלא אותם – זה נקרא אהבה. אני מתעלה מעל האגו שלי וצריך למלא את האגו שלה. היא עושה את אותו הדבר כלפיי, אנחנו עובדים בצורה הדדית. בזכות זה אני מתעלה מעל הטבע שלי, משתחרר מהעבדות של היצר הרע שלי ומתחיל לעבוד לטובת הזולת.

אבל, כשאני באמת אשתחרר מהאגו שלי וארצה להתקרב להשפיע לזולת, אני אגלה כאן בעיות. בהתחלה זה יכול להצליח לזמן קצר בלבד, אבל אחר כך אני ארגיש שאיני מסוגל לעשות זאת עם כל הרצון הטוב שלי. זה דבר לא מציאותי. אז מה עושים? לעזוב את הכול ולחזור לחיים הרגילים או לנסות לפתור את הבעיה הזאת?

קודם כל עליי להחליט האם להמשיך בדרך הזאת או לא. אם אני אחכה ואתמהמה אני אראה שהחיים שלי נעשים יותר ויותר גרועים, ומאלצים אותי להמשיך להתקדם בדרך הזאת, כלומר, להתעלות מעל עצמי ולהתחבר עם הזולת.

זהו בדיוק המצב שאנחנו רואים היום בעולם שנמצא במשבר גלובלי. מפני שאנחנו לא רוצים להתחבר, לא רוצים להתעלות מעל האגו שלנו. אנחנו עוסקים בפרוטקציוניזם, כל אחד חושב רק על עצמו. ולכן אנחנו רואים שהחיים שלנו נעשים יותר ויותר גרועים. וכך יימשך עד שלא תהיה לנו ברירה, ואחרי כל המכות ואפילו מלחמות העולם, הטבע יוביל אותנו לנקודה שבה נצטרך, או לחסל את עצמנו, גם בקנה מידה המשפחתי וגם המדיני, או להתעלות מעל האגו שלנו.

אבל איפה אפשר לקחת כוחות לזה, האם ניתן לנצח את הטבע המקורי שלנו? מה עלינו לעשות? וכאן אנחנו מגלים דוגמה רבת משמעות מתוך עולמנו. נניח, שאני רוצה לרזות ואני נכנס לחברת אנשים שמעוניינים לרזות, כמו "שומרי משקל". אין בה שום דבר מלבד דיבורים. אבל העיקר הוא שפועל עליי לחץ חברתי של חברה שמתחילה להעריך רזון. כולם מדברים רק על כמה כל אחד רזה, ומספרים זה לזה על כך. אני שומע את כל זה ואני מתבייש מזה שאני שמן. אני מתפעל מהצלחתם וזה נותן לי כוח, מפני שפועלת עליי דעת החברה, הסביבה.

אנחנו חסרי אונים כלפי דעת הסביבה. אדם מוכן להרוג את עצמו, לבצע מעשים פזיזים ביותר, העיקר לזכות בהכרה, הערכה וכבוד מהחברה, להיות גיבור בעיניהם. כבוד יקר יותר מהחיים.

אפשר להביא את האדם להתאבדות, אם מארגנים לו סביבה כזאת שתחדיר לו את הרעיון הזה. באינטרנט ישנם אתרים כאלה למתאבדים שמביאים את האדם למצב שהוא מחליט שכדאי באמת לעשות זאת. וקודם הוא בכלל לא חשב על כך.

והתאבדות, זהו דבר הכי לא טבעי לאדם, המנוגד לאגו שלו. אבל דעת החברה חזקה יותר מהאגו שלי ואין לי מה לעשות עם זה. ואדם הולך למות מפני שלחברה יש שליטה בלתי מוגבלת עליו. לא קיים אדם כזה שהחברה לא תוכל לאלץ אותו לעשות כל דבר שהיא תרצה.

מכאן ברור, שאם אנחנו רוצים לבנות קשרים בינינו אבל אין לנו כוח לזה, אז אנחנו זקוקים לסביבה נכונה. יותר מזה לא צריך שום דבר! אני זקוק לסביבה שתשכנע אותי שלהשתחרר מהאגו שלי ולהתחבר עם הזולת – זהו מעשה ראוי וגדול ביותר שהופך אותי לדמות יוצאת דופן, מכובדת על ידי כולם, עושה אותי אדם.

עליי לקבל מהסביבה כבוד ומילוי, הרגשה שאני נמצא מעל כולם. לכאורה, זהו מילוי אגואיסטי, מפני שאני מתעלה מעל כל היתר. אבל בתוך המילוי האגואיסטי הזה מסתתרת מחשבה שמשכנעת אותי להשתחרר מהאגו שלי. זה נקרא "עזר כנגדו" – האגו שלי מתחיל לפעול נגד עצמו.

אני בעצמי סתם אגואיסט, אין בי שום דבר מלבד האגו, בכל 100%. אבל אם אני מעביר את האגו שלי דרך החברה, אז היא יכולה להשפיע עליו כך שאני ארצה להשתחרר ממנו ולהיות מעליו.

אנחנו רואים שכל ניסיונותינו להתעלות מעל האגו שלנו ולהגיע ליחסים יפים בתוך המשפחה, מסתיימים בקריסה. ואז אנחנו רואים שיש צורך לארגן חברה שתעזור לנו בכך. נקרא לה "שומרי משפחה", כדוגמת "שומרי משקל" המפורסמים. מהחברה הזאת אנחנו נוכל לקבל עידוד, כוח, כלומר, תמיכה בדרך הזאת.

בסופו של דבר, כל זוג יתחיל לחיות כמו זוג יונים, עד כדי כך החברה תשכנע אותם שדווקא כך כדאי לחיות. דעת החברה תשפיע על כולם, צריך רק לארגן אותה נכון. זהו המנוף היחיד, האמצעי היחיד שיש לנו. אם אנחנו נבנה סביבה שתשפיע עלינו, אנחנו נצליח. ואם לא, אז לא נצליח.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה 33, 12.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
על הגלים הסוערים של החיים המשפחתיים
המשפחה כמרכז הבריאה
שאלה של חדר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest